Pazartesi, Ağustos 07, 2006

Pekmezli, beyaz peynirli, tatil sonrası ilk ekmeği......

Mayolar, bikiniler dolapların ön gözlerine yerleşmişken bir ekmekçi biraz geri çekilmesini bilmeli diye düşündüm ve topladım pılımı pırtımı tatile çıktım :)

Tatilde diğer sayfalarım için bol bol materyal topladım da döndüm.
Ancak mutfak tezgahının arkasının esas kıdemlileri annem ve teyzem önceliği kısırlar, dolmalar, sarmalar ve mis Ege zeytinyağlıları gibi bakkalda satılmayan nimetlere verdiler….

Oysaki ne olur ne olmaz, site marketinde bulunmaz diyerek maya paketimi (ancak son günlerimin gözdesi aktif kuru maya, insant değil) bile yanımda götürmüştüm.

Umarım son kullanma tarihi gelecek yaza kadar idare eder, ekmeklerin koltuklarını kabartıp onları puf puf yapan bir malzemeye kıyamam ben…

Gerçi döneli 1 haftayı geçti ve ben ilk göz ağrım ekmek sayfama ancak ilgi gösterebiliyorum ama çoğu okurun hala tatilde olduğunu, ya da mayo-bikini iplerinin sıkmasını hala göze alamayacak kadar yazın orta yerinde bulunduğumuzu düşünüyorum.

Bu yüzdendir yeni tarifin biraz gecikmeli olması...

Hemen tarife geçelim.



¾ kap süt
1 veya 1-1/2 kaşık tereyağı
(isterseniz yağ yerine elma sosu, yani rendelediğiniz ve çok az suda haşlayıp soğuttuğunuz elma’dan koyabilirsiniz)
2 kaşık süt tozu (süt tozu konulmasa da olur-her zamanki gbi ben ekmeğin besin değerini arttırmak için koyuyorum)
1-1/2 yemek kaşığı pekmez
¾ çay kaşığı tuz
1 kap beyaz un
1 kap tam buğday unu
1 çay kaşığı aktif kuru maya
(ya da 1-1/2 çay kaşığı instant maya)

Bip sesinden sonra ¼ kap beyaz peynir

BU ekmek içinde beyaz peynir olduğunu belli etmeyen ama hoş bir ekmek.
Tadını nasıl tanımlayacağımı bilemesem de, tavsiye ederim

1 -1/2 somun ayarında, ve temel ekmek ayarında pişirin, afiyet olsun. Posted by Picasa

6 yorum:

sammy dedi ki...

Merhaba Binnur,
beni bloguna getiren bana hediye edilen ekmek yapma makinası oldu. Bununla neler yapabilir derken, senin blogu keşfettim. Eminim benim için güzel bilgiler olacak.
Bu arada izninle linklerim arasına seni de eklemek istiyorum. Mis kokulu ekmeklerde buluşmak dileğiyle. Sevgiler:)

Binnur Akhun Önen dedi ki...

Sevgli Sammy,
sayfanı ziyaret etim hemen ve çok sevdim...
Umarım tariflerden faydalanırsın.
Sevgiler ve teşekkürler.

Hande dedi ki...

Bu benim tipitos kizin eli galiba :))

Binnur Akhun Önen dedi ki...

evet evet bu tipitos hanımın eli :)

Adsız dedi ki...

Sevgili Binnur,
Blogunuzu keyifle izliyorum. Ekmek makinem birkac haftalik, hala yabancisi oldugum icin olculere henuz asina olamadim:benimkinden cikan kap 200ml'lik.Makinenin tavsiyesi un icin hep gramajla verilmis. Benimki iki tip ekmek yapabiliyor:700 ve 900 gr. Mesela bu son tarifinizi denesem, 700 grlik ekmek secenegi uygun olabilir mi? Simdiden tesekkurler, sevgiler. Ebru

Binnur Akhun Önen dedi ki...

Sevgili Ebru,
benim bildiğim bu ekmeğin yarımklilo olduğu. Yani aynı hesap olmuyor ne yazık ki.
Ancak bizim makinelerin kap ölçüsü 240 gram. Acaba bu bilgilerden yola çıkarak tarifleri değerlendirebilir misin bilmem:)