Cumartesi, Ocak 14, 2006

Fındıklı Ekmek

Fındık aslında es geçtiğim bir tohum...Çünkü kabul etmek lazım geliyor ki antep fıstıklı çikolata fındıklı çikolatayı döver :) Bu mantığa sahip bir insan olarak geçen gün aktarda "ekmeğe ne koysam iyi gider?", diye sorduğumda verilen cevabın sanki dünyanın en bilinen şeyiymiş de ben bilmiyormuşum ayıplaması tonunda "Fındıııııık" olması ilginç geldi bana tabi.

Çok değil yarım kap gelecek kadar fındığı naylon torbada kalın dipli bir kavanoz yardımı ile kırdım (kırılmış fındık satışı da var aslında) ve o akşam gelen misafirimin lafı ile özetleyeyim "Sen bunu misafirine ekmek diye değil kek diye çıkar" kıvamında bir ekmek yaptım...

Benden ince bir itiraz yükseldi: "Sadece 2 kaşık şekerle mi? (ve de yağsız-yumurtasız)"

Denenmeye değer bir ekmek, hatta size gidip bir daha fındık aldım desem ne dersiniz? Yine yapmalıyım da :)




Malzemeler
3-1/2 kap un
1-1/8 kap süt
3 kaşık
Elma Sosu
3 kaşık Süt Tozu
2 kaşık Şeker
1-1/2 çay kaşığı tuz

1-1/2 çay kaşığı tarçın
2-1/2 çay kaşığı instant maya

1/2 kap kırık fındık (bip sesinden sonra ekleyin)

Normal ekmek ayarında, 2 lb büyüklüğünde, medium kabuk renginde...Afiyet olsun Posted by Picasa

4 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

şimdiye kadar 4 kez ekmek pişirdim Söke unun hazır ekmek unu karışımlarıyla ve fırında. Ama öyle güzel anlatıyorsun ki ve evde ekmek pişerken dağılan o kokuyu kokladım bir kere... sonunda ekmek makinesi alacağım galiba. Çok büyük mutfakta yer işgal edecek diye şimdiye kadar pek sıcak bakmamıştım....

Binnur dedi ki...

Binnurcum,
Gercektende ne kadar guzel anlatiyorsun, insanin canin istememesi mumkun degil. Yaptigin bu guzelim ekmekleri denemem lazim, artik yemek ile mi yoksa cay ile kek gibi mi yerim bilemiyorum:))Agbimin eside kullaniyor ekmek makinasi, herhalde benim icinde almanin zamani geldi:)
Ellerine saglik, sevgilerimle

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Hülya ve Sevgili Binnur,
ne güzel, ekmek makinesi alma isteği uyandırdıysam sizde (duyan da benim ekmek makinesi fabrikam var zannedecek).
Bence çok yer kaplamıyor makine. Ya da sevdiğin bi şeyin hacmini önemsememe durumunda da olabilirim.. :)
BEn zaten onu kullanacağım zaman bankonun üzerine alıyorum. ÇOk hafif.
Aslında ekmek makinesi olmadan da ekmek yapabiliriz ama (arada o tür tarifler de vermeye çalışıyorum) yine de böyle bir kolaylık, bu başarılı alet es geçilmemeli...

bünyan dedi ki...

teşşekkür...