Çarşamba, Şubat 15, 2006

Fransız Ekmeği (Özellikle Laktoz’la problemi olanlara)


ÖzTürkçesi: süt içemeyenlere, sütten haz etmeyenlere, süt ürünü aldılar mı hazım problemi ile karşılaşanlara…
Ya da evinde ne süt ne de süt tozu kalmamış ama yine de ekmek yapacağım diyenlere…

Aslında içine hiç süt girmeyen birçok tarif var tabiî ki… Ama bu tarifi aldığım adres, breadinfo, bu şekilde belirtmiş. Ben de öyle yapayım dedim…

Uzun zamandır eşimin bir itirazı vardı.

“Biraz da tuzlu ekmek yap.”

İşte oldu… Bu kadar az tuz, az şeker ve az maya ile (bu ilk ikisi ekmeğin kabarması için en az maya kadar elzemdir) bu ekmeğin hiç kabarma şansı olmadığını düşünmüştüm. Ama yine de adı breadinfo olan bir sitenin bildiği bir şey vardır diye düşündüm ve işe koyuldum. Ayrıca ekmek unu değil bildiğimiz beyaz un kullandım

Bir dostun (Ceyda) yorumu şöyle:

Şimdiye kadar yaptığın en güzel ekmek…

Burada beklentiler önem kazanıyor tabi. Ceyda daha çok tuzlu ekmek seviyor sanırım. Bana kalırsa fındıklı ekmeğim, domates kurulu ekmeğim –aslında o da tuzluydu ama o gün piyasada Ceyda yoktu- Mısır ekmeğim şu an aklıma gelmeyen daha birçok ekmeğim de harikaydı… Neyse…

Tarife geçelim:
3/4 cup + 2 kaşık su
1 1/2 yemek kaşığı tereyağı (ben cezvede eritip ılıttım)
2 1/2 kap un (tarif ekmek unu dese de)
1 çay kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı instant maya (tarif aktif kuru maya dese de)

Makinenizin teknesine malzemeleri bu sırada koyun. Temel programda çalıştırın.

Not1: Fotoğrafını çekmek için gerçekten çok geç kaldım, ama bana güvenin iyi kabardı.
Ortaçağ çizim galerisinden"ekmek satan kadın" grafiğini ödünç aldım...Bu kadının Fransız olduğunu farz edelim :)

Not2: 1 lb’lik ekmek çıkıyor. Fakat ben unutkanlık eseri 2 lb ayarında yaptım fakat bu durum ekmeği bozmadı… İsterseniz malzemeleri 2 katına çıkarıp da yapabilirsiniz.

Önemli not:Bu notu ayın 17'sinde ekledim, Fransız ekmeğini 2 kat ölçü ile denedikten sonra. Sakın ha siz de böyle bir hataya düşmeyin. Asla kabarmıyor. Tıkış tıkış bir ekmek çıkıyor. Bir ekmek malzemeleri 2 katına çıkarınca nasıl bu kadar farklı bir sonuç veriri hayretttttttt....

Posted by Picasa

14 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba,
sitenizi ilk defa bugün ziyaret ettim, tariflerinizi denemek istiyorum fakat çoğunu 'cup' ölçüsü olarak vermişsiniz, bu ölçü tam olarak neye tekabül ediyor.
şimdiden teşekkürler, ellerinize sağlık

Binnur A. Ö. dedi ki...

Aslında büyük marketlerde bu evrensel ölçü kabının satıldığını söylüyor arkadaşlar. Ama ben görmedim. BEnim kap'ım bana Sinbo ekmek makinem ile beraber geldi. Sizin ekmek makinenizin içinde yok muydu?
BEn sizin için yine de bir ölçüm yaptım. Bir kap büyük nescafe bardakları vardır ya hani. Onlar kadar işte...

Adsız dedi ki...

ekmek makinem yok maalesef, yordum sizi çok teşekkür ederim

Adsız dedi ki...

ekmek makinem yok maalesef, yordum sizi, ilginiz için çok teşekkür ederim

Hülya YILMAZ dedi ki...

ben de artık hiç dışarıdan ekmek almıyorum. arasıra da sayfandan ekmek tarifi kopya çekiyorum...
iyi ki varsın blog arkadaşım...

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Hülyacım,
bu ekmeklerin başka evlerde de piştigini bilmek beni çok mutlu ediyor. Kokularını alır gibiyim. Afiyetle yiyin..Valla iyiki siz de varsınız. İnternet sayesindene çok arkadaşım oldu...

Adsız dedi ki...

Merhaba sistenizi cok sevdim anlatim tarziniz cok hos. Ben yurt disinda yasiyoyrum Turk ekmegini ve pidesini cok ozledim bildiginiz kalsik Turk ekmegi tarifiniz varmi? Sevgiler Zehra

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Zehra,
Siteyi sevmene çok sevindim.

Klasik Türk ekmeğine gelince, o ne yazık ki ayrı bir uzmanlık alanı.

Onu hazırlaması 4 gün süren starter denen bir ilk maya ile yapabiliyorsun. Ancak asla bakkalda satılanlar gibi olmuyor.

Sen yine de şu yazıma bir bak istersen.
http://ekmekkokusu.blogspot.com/2005/11/trk-ekmeinin-sabir-isteyen-macerasi.html

Adsız dedi ki...

merhabalar..benim makinem moulinex ve ilk denememi bu ekmek tarifiyle yapmak istiyorum.benim mak.de 500 -750 gr seçenekleri var sizce 750 gr da yapsam sorun çıkar mı?

Binnur A. Ö. dedi ki...

bence un az oldugu icin 500 ml'lik ayarda yapın.
sonucu bildirin olur mu
sevgiler

Adsız dedi ki...

ekmek beklediğimden 10 kat lezzetli oldu:)eve gider gitmez aceleyle malzemeleri koyup çalıştırdığımdan 750 gr da yapmışım ona rağmen çok lezzetliydi..sizce bugün hangisini denemeliyim:)

Binnur A. Ö. dedi ki...

(ADınızı bilmiyorum)zaten 750'ligi secmeniz sadece biraz daha uzun süre pişmesini seçmeniz demek olur.
BEnim makinemde büyük küçük somun farkı arasında sadece 7 dakika fazla pişirme farkı var mesela.
ne İtalyanı Türk bu Türk adlı ekmek iyi olabilir :)

Adsız dedi ki...

merhaba italyan ekmeğinden sonra fransız ekmeğini deneyeyim dedim ve çok çok güzel oldu bayıldık eşimle sahura yapacağım şimdi de tarif için çok teşekkür ederim resmini çeemedim çünkü kızarıklık ayarını düşük yapmışım ve oldukça beyaz bir ekmek oldu ama pufpufdu

ESENDEN TARİFLER dedi ki...

Merhabalar,
Binnur Hanım bloğunuza tesadüf eseri girdim.
Ancak tam aradığım yer. Bana anneler gününde
oğlum çok istediğim ekmek makinasını aldı.
Yeni hobim ekmek yapmak anlayacağınız.İlk
ekmeğimizi Pazar günü Söke'nin hazır 7 tahıllısından
yaptık.Güzel oldu.Ancak ben hazır değil kendim
yapmak istiyordum. Makinanın içinde katkı maddesinden
bahsediliyor.Ekmeğin daha yumuşak ve dayanıklı
olmasını sağlıyormuş. Onun yerine instant maya
kullanılınca yeterli oluyormu merak ettim.