Pazartesi, Ocak 16, 2006

Birazı Mısır Un - Çoğu Beyaz Un Güzelim Ekmek

İnterneti çok seviyorum… Her zaman söylediğim gibi, asla ve asla hayatlarımızın çakışamayacağı insanlarla tanışmamı sağlıyor. Şu üç “w” sayesinde Yepyeni yüzler, yepyeni hayatlara tanık oluyorum…
Kimisi onları “gördüğümü” bilmiyor bile, ama kimileri ile arkadaş oluyorum.

İnternet olmasaydı Kanada’da yaşayan adaşım Binnur’u hiç bilebilir miydim, onunla hayattan, gurbetten, çocuklardan söz edebilir miydim?

Kanada demişken yine Kanada’da yaşayan Joan diye birine rastladım bu gün siber alemde…Yemek ve ekmek yapma sevgisini anneannesine borçlu olduğunu söyleyen bir kadın, taaa dünyanın öbür köşesinde..

İşte ondan bir ekmek makinesi tarifi, ama o benim gibi elma sosu değil de 2 kaşık tereyağı ile yapmış ekmeğini… Ama şu aralar annem bende misafir ve kolestrolü bahane edip ekmeğimi yememesini istemiyorum…

Malzemeler şöyle:
1/2 kap su
1/2 kap süt
3 kaşık elma sosu
2 kaşık şeker
2 çay kaşığı tuz
1/2 kap mısır unu
2- 2/3 kap un
2-1/2 çay kaşığı instant maya

Joan’ın ekmek makinesi 1-1/2 lik ekmek yapıyormuş… Aslında bu un oranı ile 2 lb’lik somun bile seçilebilirdi ama dediği gibi olsun dedim.

Sonuç: 1-1/2 lb'lik ekmek olarak bence çok güzel kabardı...Bu güzel bir ekmek...
Posted by Picasa

18 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba bende kanda yasayan bir hayraninizim banda yardim edin ne olur bir arkadsim tavsiye etti sitenizi bende bir ekmek makinasi var ama kitabim yok markasina gelince regal kitchen pro ustunde normal, dark,altinda fernch sweed, dough bolumu var timer seti basla ve dur isaretleri var bir turlu beceremedim bir ekmek yapmasini ben sadece beyaz ekmek yapmak istiyorum sadece beyaz ekmek ama olucere gelinc ebir turlu uyum saglayamadim en son denedigim ekmek sizin siteden aldigim ekmekti birazdaha pismesi gerekiyordu sanirim benim makinam otamatik kendisi ayar yapiyor 2 bucuk saatte hersey olup bitiyor ben normal yapmistim ama yeterli gelmedi sanirim bana yardim edebilirseniz size site adresimi vericem oraya yollarsaniz bana cevap sevinirim..

sefika dedi ki...

Merhaba Nehir:) ekmek enfes görünüyor. Fırsat bulabilirsem bugün denemeyi düşünüyorum.Ellerine sağlık. Bn senden bişr konuda yardım rica ediyorum. Bütün uğraşlarıma rağmen ben bir türlü beceremedim. Bloğun sol tarafında yer alan sayfamın uzantıları,önceki güncellemeler gibi başlıkların nasıl eklendiğini ve bir de diğer blogları o kısma nasıl yerleştirebileceğimi, bir de :)) web site counters'ın kodunu nasıl yerleştireceğimi anlatabilirmisin? lütfen :)) tabi zahmet olmazsa hakikaten o kadar uğraştım ama beceremedim. mesela o bana e mail at bölümüne o resimi nasıl yerleştirdin? Güldüğünü görür gibiyim. Ben de yeni yeni öğreniyorum işte :))) sevgiler

sefika dedi ki...

eğer istersen mail adresimi yazıyorum oradan da yollayabilirsin:) tabi anlatmaya vaktin olursa her halükarda teşekkürler :)mail adresim: sefikat@gmail.com

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili ŞEfika,
şu an misafirlerim içerde oturuyor ve ben cevap yazıyorum. Söz sana sonra bu istediklerini anlatacağım. Ama biraz html kodları çalışsan bu arada çok iyi olur.
Google'da html dersleri diye bir arattırma yap. ya da webokulu.com adresi yardımcı olur... BEn de destekverecegim.

Binnur A. Ö. dedi ki...

ŞEfika düzeltyorum
http://www.webdersleri.com adresine girmelisin.

sefika dedi ki...

merhabalar Nehir:) senden yardım istemekle doğru bir iş yaptığımı biliyordum. Harikasın adını verdiğin site süper. sanırım pek çok şeyi kendim halledebilirim. sen de yazılarını orada anlatılan şekilde mi yazıyorsun? yoksa sayfa düzenlemelerini mi yapmakta kullanıyorsun? sevgiler ve tekrar teşekkürler

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Evren ve Şefika,
misafirler hala evimde... Biraz da arttılar hatta. Hepsi sevdiklerim ama zamansız kaldım, neyse
hızlı bir şkide link eklemek nasıl yapılır onu anlatacagım.
www.blogger.com a girip kullanıcı adınızı şifrenizi girdiniz, sayfa ayarlarınızı yapmak için gerekli yere vardınız.
blogunuzun adının yanında yeşil bir artı ve mavi bir dişli resmi var. Dişli'ye tıklayın: Change Settings burası. Biliyor musunuz ingilizce bilmiyorum ama Ayarları Değiştir komutu bu..
Açılan sayfada 4 kulakçıkdan biri Template. Ona tıklayın.
Bir sürü kodun yazılı olduğu sayfaya girdiniz. Sayfanızda otomatikman gelen linklerden biri Google news. O halde Dosya menusunun yanındaki düzen menusune tıklayıp bu sayfada bul komutuna gecin.
Acılan kutuya google yazın. Bul'a basın. Eger html kodlarına yabancı iseniz size karınca duası gibi gelecek bu yazılar arasında gidip bulacaktır google news nerede...

Alt alta sıralanmış linklere dikkat edin hepsi aynı kodlarla yazılmış ama kimi yerlerinde değşik bilgiler var.

O linkleri inceleyin. Herbirinin adresi ve ismi dışında kodları standart.
Arzu ettiğiniz sayfanın linkini gerekli yerlere adres bilgileri ve ismi yazıp oluşturabilirsiniz.

sefika dedi ki...

sevgili Nehir merhaba :) öncelikle bu kadar meşguliyetin içerisinde nezaket göstererek sorumu yanıtladığın için çok teşekkürler. Tarif ettiğin şekilde Tamplate sayfasına girdim ancak o sayfada google news linki yok hem kendim aradım hem de otomatik arattım yok yok :) üstelik ard arda sıralanmış linkler demişsin orada yazan wwwblogblog.com gibi birşeyler yazıyor. onu mu kastettin acaba? biliyorum bu konuda çok beceriksiz kaldım ama eşimle iddiaya girdik öğreneceğim diye. Evet aslında iyi derecede ingilizce biliyorum ama bu html kodları beni iyice karıştırdı. Aslında üzerinde pek çalışamadım malum bebekler. Pazarteside işe başlayacağım Allah yardımcımız olsun:) neyse daha sonra konuşuruz bunları. Merak ettiğim acaba benim ayarlarda google niye yok yaaaa :) sevgiler

sefika dedi ki...

birde Arzu ettiğiniz sayfanın linkini gerekli yerlere adres bilgileri ve ismi yazıp oluşturabilirsiniz demişsin bu gerekli yerler neresi nasıl bileceğim offff of vaz mı geçsem acaba bu blog işinden offff:)

Binnur A. Ö. dedi ki...

Şefika
bana e-mail adresini verir misin. Bu postlara web adresleri girince problm yaratıyor. Hani sana örenk vererek anlatmam gerekiyor ya. O yuzden ben gerekn yerlere gereken şeyleri yazacaksın gibi bir şey yazmak zorunda kaldım..
Acilen mailini yolla bana olur mu..
Bir de baktım senin sayfana hakkaten sende linkler falan yok. Google news linki oysa her blog sdayfasında otomatikman gelir..
Yine acelem var. kısa kesiyorum.
Ögreneceksin merak etme..

sefika dedi ki...

nehir merhabalar seni çok yordum kusura bakma. emaili hem topalak@ttnet.net.tr adresi hem de sefikat@gmail.com adreslerinden hangisi kolayına gelirse yollayabilirsin. tekrar çok teşekkür ederim.

Adsız dedi ki...

Merhaba;

Bu tarifte bahsedilen elma sosu hakkında bilgi verirmisiniz? Hazır mı satılıyor yoksa kendiniz evde mi yaptınız? Teşekkürler
Nilgün

Adsız dedi ki...

Elma sosunun tarifini vermişsiniz. Şimdi gördüm. Tekrar teşekkür ederim.

Nilgün

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Nilgün,
Elma sosu hakkında 2 adet post var arka arkaya senin de gördüğün gibi. FAkat daha sonraki tecrübelerimden elma sirkesi konmadan yapılan daha sade elma sosunun daha iyi sonuç verdiğine karar verdim...
YAni düdüklüde az su ile biraz tarçın kabuğu ilavesi ile (sonra çıkarmak üzere) haşlayacağınız elmaları püre ezicisi ile ezin...Oldu bitti.

acicikolata dedi ki...

ben yaptim cok guzel bir ekmek. nacizane fikrim: tuzu 1/2 oraninda azaltilabilir

Binnur A. Ö. dedi ki...

Gayri İhtiyari,
Siz de ekmeği elma sosu ile miy yaptınız?
Tuz oranının azaltılması sağlık açısından da iyi fikir :)

Adsız dedi ki...

merhaba

nefis bir ekmek oldu. elma pürem olmadığı için becel kullandım. sonuç muhteşem. evde denediğim üçüncü tarif ama sanırım en sık yapacağım ekmek bu. çok teşekkürler

bünyan dedi ki...

teşekkür...