Perşembe, Temmuz 06, 2006

“2 kap unla garantili kabaran” ekmek…


Hayatıma Tina Turner ile beraber giren bir Amerikan deyimi var ki o dönemler serdeki gençlikten olsa gerek lafın kıymetini bilmemişim:

Simple is Best …

Gerçekten de sade (basit) en iyisi. Ekmek yaparken bile.


Şimdi size vereceğim tarif kabarma garantisi anlamında gerçekten göğsümü gere gere verebileceğim bir tarif.
Hem de 2 bardak unla.. (Ancak tabi devasa bir ekmek beklemeyin. 2 bardak un ne kadar şişebilirse o kadar şişiyor)

Zaman zaman ekmeklerim kabarmıyor mailleri alıyorum. Garantili tariflerimi öneriyorum o zaman. Sonrasında genelde kabardı kabarmadı diye pek bilgilendirilmiyorum (Olabilir- herkesin bir koşturmacası var çünkü) …
Ama merak da etmiyor değilim, garantili dediğim ekmek ne sonuç verdi? Biliyorsunuz bazen her şey olması gerektiği gibi olsa bile (bana kalırsa) ruh haliniz bile etkiliyor evde pişen hamuru…

Başarısız ekmekler konusunda (bende çok başarılı olmuş olsalar bile) tuhaf bir suçluluk duygum var. Aslında başarısız ekmeklerimden haberiniz bile olmuyor . Yazmıyorum sayfama. Bu durumda bu sayfadaki ekmeklere hem sizin hem de benim güveniyor olmamız lazım.

Ama kullandığımız unun kalitesinden, mayanın tazeliğine, hatta ve hatta bulunduğunuz ilin rakımına, dışarıda havanın yağmurlu olup olmadığına göre bile (bu durumda koyduğunuz sıvı miktarını azaltmanız gerekiyormuş. Ben gerçi yağmurlu havalarda bile sıvımdan fedakarlık yapmadan pişirdim ekmeklerimi) başarı durumunuz etkileniyor (muş).

Neyse geçelim bu konuyu.

Çökük ekmeklerle morali çökenler :) eğer şimdi vereceğim ekmek de kabarmazsa makine üreticiniz ile görüşün derim… Üstelik bu ekmeği 2 gün üst üste yaptım. İki seferde de aynı istikrarı yakaladım...

Malzemeler

¾ kap süt
1 yemek kaşığı elma haşlaması (ben ekşi elma haşlaması kullandım..)
Ya da 1 kaşık tereyağı

1 yemek kaşığı şeker
1 çay kaşığı tuz
2 kap un
1 + ½ çay kaşığı aktif kuru maya (aktif kuru mayaya bir çoğunuz yabancısınız biliyorum. Ancak marketlerde bulabilirsiniz. Ben pak maya’nınkini kullandım. Sanırım Yuva’nın da varmış.)
Ya da 1 çay kaşığı instant maya (ancak instant maya ile denemedim- kabarma konusunda bir garanti veremem)

Temel ekmek ayarında, 1 veya 1,5 somun. Medium kabuk rengi.

Posted by Picasa

23 yorum:

dr.arzu dedi ki...

Binnurcum merhaba!Bence gerçekten aktif kuru maya daha güzel kabartıyor ekmeği.Yalnız ekmek makinesi üreticileri de ille de instant maya kullanmayı öneriyorlar değil mi?Ben aktif kuru mayadan daha çok memnun kaldım.Öpüyorum.

Binnur Akhun Önen dedi ki...

Arzu gercekten öyle, ama insanlar evlerinde bu mayayı bulundurmuyorlar ve kolay bulamadıklarını söylüyorlar.. O yüzden ben de evlerde el altında olan bir maya ile daha çok verdim tariflerimi. Ama bu mayayı da bulundurmakta fayda var.
Bu arada ben nerden buldugumu da söylemek istiyorum aktif kuru maya'yı: hani pazarlarda çeşit çeşit çer çöp satan tezgahlar olur ya, işte öyle bir tezgahtan aldım.
GErçi bunda pak maya'nın fabrikasının İZmit'te olmasının payı olabilir. Ama yine de marketlerde de bu ürün var, biliyorum (her nekadar migros'ta bulamıysam da)
Bir diger notum da şu: aynı paraya daha fazla maya almış oluyorsunuz...(sen zaten biliyordun bunu :))
ben de öpüyorum.

enne dedi ki...

Selam,

Bu galiba benim istediğim küçük ekmek sınıfına da giriyor. Sık sık yapıp taze taze yiyebilirz.

Aktif kuru maya almıştım. Acaba paketi açtıktan sonra ne kadar süre içinde bitirmemiz gerekiyor? Bir ömrü var mı açık halde? Dolapta mı saklasak iyi olur? (Amma çok soru sordum.)

Binnur Akhun Önen dedi ki...

Enne,
ben actıktan sonra buzdolabında saklıyorum bu mayaları ve ömrünün çok uzun oldugunu biliyorum da süre olarak tam bilemeyecegim.
Evet bu ekmek resimde gorundugu kadar bile iri degil. dedigin gibi sık sık, taza taze ekmegi bu :)

ARZU P. dedi ki...

Merhaba Binnur
Seninle yazıştıktan sonra dün ilk defa sünger ekmeği denedim.Dedeiğin gibi karıştırma aşamasında baktım su eklemek gerekir mi diye ama bana hamur fazla sıvı geldi ve biraz un ekledm.İlk defada içine yumurta konan bir ekmek denedim.Bu sefer iyi olucak diyede kendime moral verdim veee ekmeğim gayet iyi kabardı :))Sana teşekkür ederim bu bilgilerini bizimle paylaştığın için.Dr Arzu arkadaşımın tavsiyesiyle aktif kuru maya aradım birkaç markette ama bulamadım.İlk gördüğümde hemen onuda alıcam.Bu ekmeğide evdeki instant maya ile deneyip pazartesi yazıcam inşallah...

Binnur Akhun Önen dedi ki...

Arzucun, cok sevindim,
hem sonuca, hem de bize de yazmana:)
artık işin sırrını kaptın :)
bir sürü ekmek yaparsın :)
Bu arada instant maya ile denedigin tarifi bize de yazarsan cok sevinirim. Ancak ben İZmir'e gidiyorum. Artık bir sure ara ara bakabilecegim sayfama :)

ARZU P. dedi ki...

Merhaba Binnur
Kabaran ekmeği denedim.Yazdığım gibi instant maya ve çavdar unuyla
yağ olarakta sıvıyağ koydum.Çok yumuşak ve lezzetli küçük bir ekmeğim oldu.Seninki kadar olmasada benim ekmeğimde kabardı.En azından üstü çökük bir ekmek olmadı :)Küçük ve gerçekten yumuşacık bir ekmek oldu.Kesinlikle tekrar yapılacak...

Özlem&Rüzgar dedi ki...

binnurcum verdiğin ölçülere birebir uygun olarak denediğim ekmeğim çok güzel oldu.Yalnız ekmeğim çok kabarmadı ve dağılıyor. olsun tadı güzeldi:)

Adsız dedi ki...

Hey! Very Nice! Check out this website I found where you can make extra cash.
It's not available everywhere, so go to the site and see if you can find something. I found something and make
and extra $900 a month!

http://www.degree-programs-online.info/extramoney.htm

Adsız dedi ki...

Hey! Very Nice! Check out this website I found where you can make extra cash.
It's not available everywhere, so go to the site and see if you can find something. I found something and make
and extra $900 a month!

http://www.degree-programs-online.info/extramoney.htm

selma dedi ki...

Ozzyciğim... sevgili dostum, ben ekmek makinama alışana dek epey deneme yaptım, artık daha hamur karışırken ''bundan olur yada olmaz'' diyebiliyorum. Ancak en çok dikkat ettiğim şeyi özellikle paylaşmak istiyorum. Unu mutlaka eleyip havalandırmak gerek... Özellikle yaz aylarında buzdolabında koruduğumuz un- biz Antalyada yaşadığımız için hava sıcaklığı biraz !! abartı oluyor da- havalanmadan su ile karıştırılırsa ekmek nerdeyse hiç kabarmıyor.o yüzden bulduğum her yere ''unu ele '' diye uyarılar astım... Mis gibi kokan, kabarmış ekmek görüntüsü insana acayip bir zevk veriyor doğrusu..muccck

ARZU P. dedi ki...

Ben bu ekmeği 2. kez yaptım.Gerçekten çokk güzel oldu.şu ana kadar yaptığım en yumuşak ve lezzetli ekmek olduğunu söyleyebilirim.Binnurun resimlerindeki kadar kabarmasada hiç fena değil ...Küçümen bir ekmek olduğu için kısa sürede tüketip hemen yenisini yapmakta çok iyi oluyor:)

vintage biscuit dedi ki...

deneme listesine alinmistir
basarilar dileyin :)

enne dedi ki...

Geçen hafta bu ekmeği yaptım, çok da güzel oldu. Birebir aynı ölçülerle ve Pakmaya'nın kuru mayası ile yaptım. Sürekli yapılabilecek, standart ekmek tarifi diyebilirim.

alphanakhun dedi ki...

merhaba hala, hani bu ekmek garantili kabarıyo ya garanti belgesi de var mı :) nehiri de öp bayyyy

endiseliperi dedi ki...

Binnur'cuğum sanırım İzmir'desin. Sürpriz bir şekilde ekmek makinası hediye geldi:)) Ara sıra ve doğrusu üslubunu beğenip, sadece okumak için -denemek için değil-uğruyordum sitene. Bütün yazılarını gözden geçireceğim, bu sefer denemek ve yemek için.
Sana daha pratik ulaşmak için link listeme alacağım siteni.
Sevgilerimle.

elif dedi ki...

merhaba Binnur,
ha bugün ha yarın evde ilk ekmek
yapımımı gerçekleştireceğim,sonuçları yazarım,ama senin sayende pek zorlanacağımı zannetmiyorum..:)hepsi çok güzel eline sağlik.
sevgiler
elif

yahoo anti virus software dedi ki...

Hi Fellow! I was just searching blogs,and I found yours! I like it!
If you have a moment, please visit my yahoo anti virus software site.
Good luck!

Adsız dedi ki...

Merhaba ben sitenizin yeni bir takipcisiyim ,daha önce alışveriş merkezlerinde bakıp bakıp da almadığım ekmek makinasını sizin sayenizde aldım sizin sayenizde diyorum çünkü sitenizi görünce 'burada herşey ayrıntısıyla yazıyor acayipte güzel tarifler ,püf noktaları ve yardım isteyeceğim biri var' dedim ve pazartesi akşamı makinayı aldım büyük bir hevesle bir sürü tarifinizi yazdım sanki hepsini aynı anda yapıcakmışım gibi :)ama maalesef makina bozuk çıktı neyseki canım eşim ertesi gün değiştirip geldi ve sizin bu ekmeğinizi yaptım hakikaten ben 2 kap unla bu kadar kabaracağını tahmin etmiyordum ama kabardı aynı sizin ki gibi tek bir fark vardı benimkinin rengi biraz koyuca olmuştu tamam itiraf ediyorum yanları biraz yanık gibiydi bence bu benim tecrübesizliğimden oldu daha makinamın ayarlarını tam bilmiyorum sanırım ,ben 3 saatlik programa kurmuştum ve orta kabuk demiştim demekki birdaha yaptığımda 2:53 saate kurup açık renk kabuk demeliyim diye karar kıldım ama yanlarını biraz koparınca tadı gerçekten çok güzeldi yani her tarafı öyle yanık gibi değil üstünün rengi gayet güzel sadece iki yanının altı ,aman neyse beni bunlar yıldırmayacak nede olsa siz varsınız daha bir çok güzel tarifleriniz var deneyip deneyip size haber vericem (birde tavsiyeniz üzerine söke un ekmek karışımını yaptım 7 tahıllı olanı işte o gerçekten çok güzel oldu gerçekten tebrik ediyorum söke unu)size çok ama çok teşekkür ederim bizimle tarifleriniz paylaştığınız için çokda uzun yazdım ama bende bunu sizinle paylaşmak istedim kendinize iyi bakın öpüyorum sizi sevgiler ,
Işın

Adsız dedi ki...

Sevgili Blogger lar.

bende değişik karışımlar üzerinde çalışıyorum ancak herhalde un karışımları ve mayalanma süreleri farklı.
Örneğin benim makinem arçelik.
250 gr tam buğday unu
100 gr kepek
100 gr normal un
2 ölçek maya
1 ölçek şeker
1 ölçek tuz
300 gr su ve 10 gr zeytinyağ
bu karışım makineden taşacak kadar kabarıyor. tabii ki sonuç çok iyi olmuyor acaba neden :)

ACIBADEM KURABİYESİ dedi ki...

Merhaba Binnur,

bu ekmeği yaptım. Gerçekten de kabarıyor ve çok lezzetli oluyor. Deneyen biri olarak yorum yapmak istedim. Resmini bloguma en kısa zamanda koyacağım...

Tarif için teşekkürler,

Sevgiler,

Dilek

Adsız dedi ki...

merhaba hanımlar . bu ekmekte iyi kabarma için en önemli şeyherşeyin oda sıcaklığında olmasıdır . maya nın da ılık suda açılmış olmasıdır . her koyduğunuz ürün sıcak veya soğuk olmayacak hepsi oda sıcaklığı civarı olacak . kendinize çok iyi bakın . sağlıcakla kalın. burak .

Adsız dedi ki...

merhabalar,ekmek yapma makinemi yeni aldım,kullanım kılavuzundaki tarifleri harfiyen uyguladığım halde ekmeğim bir türlü kabarmıyordu.nette tesadüfen tariflerinizle karşılaştım,umudumun tükenmek üzere olduğu bi durumda tarifinizi denedim.ekmeğim çok güzel kabardı,size çok teşekkür ederim.ellerinize sağlık.başarılarınız daim olsun :)