Cuma, Ocak 06, 2006

Yağ Yerine Elma Sosu Konulmuş (Makinede ekmek)

Bu gün 2 cengaverlik yaptım.
1- İşin içine el ile biçimlendirme ve kenarda dinlendirme faktörlerini katmazsam çökebileceğini tahmin ettiğim boy boy hamburgerler tarifini makinede yaptım

2- Tarife yağ yerine elma sosu koydum..

Sonuç: Elma sosu asla yağı aratmıyor...Neden yağ kullanayım ki bundan sonra (dolapta önceden hazır edilmiş elma sosum yoksa o başka)

E peki elma sosu nasıl yapılır? Daha önce bununla ilgili 2 post yayınlamıştım...
Elma sosu post 1
Elma Sosu post 2

Önemli not: Şeker koymadan yaptım ben sosumu.. Çünkü ekmek tariflerinde kast edilen elma sosları genelde şekersiz olanlarıdır.

Ayrıca elma sirkesi de katmadım. Çok özenerek de yapmadım. Düdüklüde 6 kadar küp kesilmiş elmayı az su ile haşladım. Tabi sonradan çıkarıp attığım tarçın çubuğu ve az hint cevizi (minik-nutmeg) rendesini unutmamalı...

Tek üzüntüm ekmeğin tepesinin biraz çökük olması ama bunun nedeni başka sanırım....ekmek yine de çok hacimli. Denenebilir. Tadı süper. Labne peyniri sürüp ye ye, şişmanla :)


Posted by Picasa

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Hey, you have a great blog here! I'm definitely going to bookmark you!
I have a xtreme gaming computer site.
Come and check it out if you get time :-)
Greetings.

Adsız dedi ki...

merhaba,
ekmek makinemi daha dün aldım, kenwood.
blogu sevdim :) samimi. bayağı ipucu ve tarif de öğrendim. özellikle şu elma sosu çok ilgilimi çekti.
paylaştığınız için tşkler