Çarşamba, Ağustos 23, 2006

Tost Ekmeği

Ağustos yoğun sıcaklarla beraber tembellik de getirdi. Sıcak ocak başında uzun uzun durup da yemek yapası olmuyor insanın. Ayrıca alışveriş zamanı, yemek vaktinin demirbaşına almış olduğu serin saatlere de kayar oldu. İşten dönenler ocakta yemek göremedikleri gibi yemek pişireni de evde bulamaz oldular.

Bu durumda benim bildiğim en iyi gönül alma yöntemi buzdolabında tost ekmeği ve kaşar bulundurmaktır.


1 kap su
2 kaşık yağ
1 3/4 kap un
1 kap tam buğday unu
1/3 kap çavdar unu
1 kaşık irmik
2 kaşık şeker
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı aktif kuru maya (veya 2 +1/2 çay kaşığı instant maya)

Temel ekmek ayarında, 2 lb somun ve medium kabuk ayarında.

Besinli, kızartılıp yemeye uygun bir tadı olan hoş bir ekmek bu.
İrmik yoksa koymasanız da olur, ben irmiği içindeki yüksek glutenden (ekmeğin kabarmasına katkısı olur niyetiyle) dolayı kullandım…. Posted by Picasa

1 yorum:

fatoş dedi ki...

merhaba
bebeğime bu ekmeği yapabilirim diye düşündüm ancak birkaç sorum olacak.beyaz un yerine çavdar ve tam buğday unuyla yapabilirmiyim? birde benim ekmek makinam yok. normal fırında baton kalıpta pişirebilirmiyim? kaç derecede kaç dakika olmalı. fırına su koymalımıyım, kapak kapamalımıyıom vs yani püf noktaları varmı bu işin