Pazar, Aralık 18, 2005

SEMBÜSEK- Kapalı Lahmacun

Portekiz, Yunan Ekmeği derken Anadoluyu ihmal ettik. Şimdi de sıra bir Mardin yemeğinde: Kapalı Lahmacun: Sembüsek.

Hamur:
3 ölçü kabı un
Yeterince su
tuz

Ben Pazar'a çıkmadan önce bu malzemeleri ekmek makinesine uygun ayarda, yani 3 kap un, 1 ölçü kabı su, ikibuçuk çay kaşığı instant maya, 1 çay kaşığı tuz şeklinde koydum. Hamur programına ayarladım çıktım.
Makine bu işe bir buçuk saat emek verdi. Döndüğümde köpük gibi olmuş güzelce ama daha un isteyen bir hamur buldum. Bu kez eşim kolları sıvadı ve bolca un ekleyerek kendince bir kıvamda hamur hazırladı, (ara not: Hamur yoğurma işi gerçek bir zevktir)... Bu durumda bir dahaki sefere makineyi devreye hiç sokmamaya karar verdik.

İç Malzemesi
300-350 gr kıyma
2 domates
2 soğan
bir kaç diş sarımsak
Bir kaç biber
Tuz, karabiber, kırmızı biber.

Malzemeleri robotta püreleştirdik- Ama siz bunu parça etli de yapabilirsiniz ve et harici kısmı püreleştirirsiniz.
Tatlı tabağı boyunda açtığımız hamurların içine malzemeyi koyup sıkıca kapattık, aynen poğaça kapatır gibi. Üzerlerine yumurta sarısı sürdük, 6 adetini fırına verdik (200 derecede)

Not2: Bence maya konulmamalı, bu Sembüseklerinizi kabartıyor ve malzeme içlerinde pek bir az görünüyor (siz ne kadar çok koysanız da) . Zaten normal tarifde maya yok. Ama biz o boşluğu da değerlendirdik ve içine süt gibi tadı olan diyet beyaz peynir koyduk- evet kıymayla iyi gitti.

Sonuç: Çok güzel, ama akşama kalan hamuru normal lahmacun halinde kullanmayı düşünüyoruz, alışkanlık işte... Fazlasını da derin dondurucuya börek şeklinde kaldıracağız.
Sonuç 2: Ben aslında başka hayallerle yaptım bu kapalı lahmacunu. İtalyanların Calzone'si gibi olacak zannettim. Sıra ona da gelecek. Yakındaaaa...
Posted by Picasa

Hiç yorum yok: