Pazar, Aralık 25, 2005

Makinede Haşhaşlı Ekmek/Henüz Denenmemiş

Bu tarif Özlem ve Rüzgar için. Ben henüz denemedim. Tarifi aldığım sayfa about.com…Fotoğrafa gelince, aslında benim bir zamanlar çekmiş olduğum çok güzel bir gelincik fotoğrafı vardı bulamadım, gelincik beton çatlağından fırlamıştı hayat sevgisiyle yanıp tutuşur gibi… Peki ama neden gelincik. Çünkü haş haş gelincik tohumu olarak geçiyor. Eğer ekmeğini yaparsam onun da resmini koyarım.... Ya da belki Özlem yapar da resmini gönderir....

Malzemeler
3/4 kap artı 2 kaşık buttermilk (bu biraz kafamı karıştırıyor benim- buttermilk'in 2 anlamı var: yayık ayranı ve de kaymak- bu kadar kaymak normal ölçü gibi geliyorsa size kaymaktır, ancak tarif de likit göremiyorum- o halde ayrandır :) )
3 ½ kaşık erimiş tereyağıl
½ kaşık badem esansı
1 - ½ kahverengi şeker
½ çay kaşığı tuz
1 -½ haş haş tohumu
½ çay kaşığı kabartma tozu
2 ½ ekmek unu
1 ½ çay kaşığı maya
½ ince doğranmış badem

Temel ekmek programında yapılacak. Tabiki taneler makinenin izin verdiği zamanda eklenecek.

Not: Bana kalırsa bu denenmemiş tarifi denemek yerine bildiğiniz bir tarife haş haş tohumu eklemek de bir çözüm olabilir.
Not 2: Ama denerseniz bu da hoş bir heyecan olabilir
. Posted by Picasa

Hiç yorum yok: