Salı, Aralık 27, 2005

Kurtarılmış Ekmek Oldu Kek/ Bal kabaklı, yer elmalı ekmek

Gerçekten bu sefer sürpriz bir ekmek çıkacak. Hayal kırıklığına hazırım. Çünkü malzemeleri neredeyse kafadan koydum diyebilirim.

Püre:
Birkaç yer elmasını rendeledim- 1 kap etti
Birkaç bal kabağı dilimin rendeledim 1 kap etti (isterseniz rendelemeden de ateşe koyabilirsiniz)
Bu ikisini bir arada kısık ateşe koydum (tencerede- ağzı cam kapakla kapalı- ne olup bittiğini görmek adına).
Üzerlerin bir tatlı kaşığı şeker serptim çünkü şeker bal kabağını sulandırır. Böylece yanmaz ve püreleştirmesi kolay olur.
Püre çok kısa zamanda hazır oldu. El blendırı ile iyice ezdim.

1 yumurtayı 1 kaşık şeker ile çırptım ekmek teknesine koydum
Üzerine püreyi ekledim.
1 kap süt
1 tatlı kaşığı tarçın
Göz kararı zencefil rendesi (yarım çay kaşığı gibi)
Göz kararı küçük Hint cevizi (nutmeg) rendesi (yarım çay kaşığı gibi) ekledim.
1 yemek kaşığı yağ
1çay kaşığı tuz
3 kap (Kalecik marka) sert buğday unu
2 – ½ çay kaşığı instant maya

Ve ekmek teknesinin (unun) her köşesine üç-beş damla limon suyu sıktım.
Aslında niyetim makinede hamuru yaptırıp çıkarıp biraz da elle yoğurup fırına vermekti. Ama teyzem aradı ve hamuru çıkarmam gereken aşamayı kaçırdım. Bu duruma hem sevindim hem üzüldüm.
Sevindim çünkü bu ekmeğin makinede nasıl sonuç vereceğini merak ediyordum.
Üzüldüm çünkü tarifimden emin değilim ve makinede bir fiyasko ile sonuçlanabilir ama fırın her şeyi kaldırır.

Ekmek tahmin etmediğim kadar kabardı. Ancak son 1 saatte 1 cm kadar geri çöktü, ama yine de fena gözükmüyor (BU yazıyı tam o anda yazıyorum). Tadını gerçekten çok merak ediyorum, kokular – tarçın ve zencefilin de katkısıyla etkileyici.

Sonuç: I-ıh bu ekmek ekmek makinesinde olmaz. Ya da ben püresini çok koydum ekmek kaldıramadı.
Eğer elimde yoğursaydım gereken unu eklerdim, kıvamına getirir öyle pişirirdi.
Ayrıca şekeri de az gelmiş. Ama olsun o hallediliyor (BU ekmeği tuzlu ekmeklerden saymak mümkün değil)
Ekmeğimi tam ortasından ikiye kestim, her yarısına pudra şekeri serptim. Hazır çikolata sosu’nu hem araya hem de en üste döktüm… İşte kurtarılmış ekmek, oldu size kek :) Posted by Picasa

Hiç yorum yok: