Pazartesi, Aralık 19, 2005

Şaşmaz Beyaz Peynirli Ekmek

Baştan söyleyeyim, bu ekmek öyle beklenen çılgın tada sahip değil.
Ne zamandan beri ekmek makinesinde hamur malzemesi olarak kullanmak istediğim beyaz peyniri denemek adına yapılmış bir ekmek.
Adı neden mi "Şaşmaz". Orijinali Foolproof Basic French Bread olarak geçiyor... Demesi o ki başarı kazanamaması imkansız olan,basit/hatasız, şaşmaz- Fransız ekmeği :)
Benimki makineyi Fransız ekmeği ayarında çalıştırmadığım için ve malzeme olarak beyaz peynir de kullandığım için namı-ı diğer Francala olmadı ama "Şaşmaz" olduğu kesin. Çünkü gayet güzel kabardı (malzemeye nazaran).
Ama çok sevgili beyaz peynirim öyle varlığını çok ekstradan hissettirmiyor. Evet tadı güzel bir ekmek ama "ben buradayııııım," diye bağırmıyor.

Peki niye bu ekmeği sayfama koyuyorum.
1- sadece 2 kap unla
2- Şeker koymadan
3-Yağ koymadan (yani diyet ekmek işte)
4- Kabaracağı kesin
5-Küçümencik
6-İçine istediğiniz ek malzemeyi (beyaz peyniri bile tolere etti) koyabileceğiniz
bir ekmek yapmak isterseniz bu tarifi denemelisiniz.

Malzemeler:
2 ölçü kabı un (benimki azıcık kepekli unla ile karışık)
3/4 kap su (ben beyaz peynir neminden dolayı biraz daha az koydum)
1 çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı instant maya (belki biraz daha fazla)

Bir de bir küçük kase rende beyaz peynir, ama tuzsuz olursa iyi olur çünkü ekmek tuzlu oluyor...

Kek ayarında yaptım. Çünkü hava yağmurlu iken kek ayarı daha iyi sonuç veriyor. 2 saat 50 dakika olduğu için mi acaba.
Bir de siz deneyin. Posted by Picasa

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Selam,

Bu küçümencik ekmeği büyük bir hevesle denedim ama başaramadım. önce zeytinli, sonra cevizli yaptım. Zeytinlide maya kokusu çok fazlaydı, cevizlide 1 çay kaşığı maya koydum, o da çok iyi kabarmadı ve sert oldu. bana biraz ipucu verebilir misiniz? nerede hata yapıyorum? teşekkürler, Zeynep

Binnur A. Ö. dedi ki...

Zeynep merhaba,
hani "ne italyanı, türk bu türk!" adlı ekmeğim var ya, onunla denesene değişik versiyonlar.

BEn bu ekmeği yapalı çok oldu.

Maya kokusunu bastırması için değişik baharatlar ekleyebilirsin.

Eğer istediğin yağsız bir ekmek yapmaksa yağlı tariflerimin hepsini yağ yerine elma haşlaması koyarak dne istersen.