Perşembe, Kasım 03, 2005

PEKMEZLİ - YOĞURTLU EKMEK


Söke un'un "evde ekmek yapımı için" adlı ürününü geçenlerde denemiş, sonuçtan çok memnun kalmıştım.

Ancak kutu içinden 500'er gramlık 2 paket çıkıyordu ve ben tam bir paketin kullanıldığı basit tarifi kullanmıştım. Fakat kutunun yanında yazılı olan "pekmezli-kepekli ekmek" tarifini denemek için sabırsızlanıyordum (önce yaptığım ekmek bitmeden yapmak istemedim) söz konusu ekmeği sonunda pişirdim. Aslında tereddütlerim vardı. İlk defa makinede pekmezli ve yoğurtlu bir tarif deniyordum. Sanki ekmeğin içi lapa olabilirmiş gibi geliyordu. Tarif sıradan bir unla karıştırmayı da gerektirdiği için çok kabarmayabileceğini düşündüm, nitekim önceki kadar olmasa da bence güzelce kabardı ve tadı da son derece temiz koşullarda piştiğine emin olduğum bir köy ekmeğı olarak özetleyebilecegim bir tat.

Malzemeler
2 1/3 bardak un
1 3/4 "evde ekmek yapımı ıcın" tam buğday unu karışımı
3/4 bardak su
3/4 bardak yoğurt
1,5 yemek kaşığı ayçiçeği yagı
1/2 bardak kepek (ben koymadım cunku evde yoktu)
1,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı kuru maya
2 yemek kaşığı pekmez

Hazırlanışı:
Su, yoğurt, pekmez ekmek tavasına dökülür. Un karışımları (ben eleyerek koydum) eklenir (sıvı karışımları unun tam olarak ortmesı gerekir). Unun üzerinde küçük bir havuz açılır ama sıvıya kadar inmeden. Bu havuza maya konur. Makıne temel ekmek konumunda çalıştırılır. Hassas burunlar yerken pekmez kokusunu soyle bır duyar gıbı olacaktır... Tavsıye edebılecegım bır ekmek...en azından cok yuksek bır ekmek olup da tepesınde hafıf cukurluklar kalmıyor. Orta yukseklıkte ama tepesı hos bır kabarıklıga sahıp. Posted by Picasa

Hiç yorum yok: