Pazar, Nisan 01, 2007

Boş Pide : İçindeki boşluktan dolayı hoş pide....

Doğunun mistik bilgelerine göre bir testi içindeki boşluktan dolayı önemlidir ve daha da ötesi işleveseldir- böylece “vardır”.

Bir çember de, keza, boşluk denen o tuhaf kavrama çok şey borçludur. O boşluktur çemberin kavramlar dünyasında kendisine bir yer açmasının nedeni….

Varoluşu sorgulayan derin felsefelerin insanları yine de "bilinmezin esrarı" ile "bilinenin olağanlığını" birbirinden ayırmayı bilirler.. Ve hatta bu ikisini birbiri ile evlendirmek yolu ile peşine düştükleri “gerçeği” yakalayabileceklerinin de ayırdındadırlar..

İşte bu yüzden bir bilge hayatın mucizesini “Acıkınca yerim, susayınca içerim” sözleri ile açıklar….

Sadece varolmak, orada- o anda- nasıl gerekiyorsa--- acıktığında yiyerek, aklının tüm “suni gündemlerini” beriye atarak, susayınca su içmek ve onun tadına varmak kredi kartlarının , okul taksitlerinin, aidatın ve kiranın kamburunu sırtından indirerek o anda.

VE elbette bir kebapçıya gittiğinde, az sonra ödenecek tuzlu faturayı aklının ucuna dahi getirmeden garsona el etmek ve “Kaptan bize de bir boş pide," demektir hayatın – zihnin tatlı mucizesi….

Puf gibi kabarmış, anlamını içinin boşluğundan almış sıcacık bir boş pide geldiğinde masaya varsa bir de tabakta bir küçük kase Erzincan tulumu ve hatta / ve bir de tereyağı, var mıdır bundan ala odaklanma- elbette o ana, elbette hayata….


--
Malzemeler ve hazırlık...
(akşamdan)

1 paket yaş mayanın ¼ ‘ünden biraz fazlasını (15 gram kadar) bir kase içine koyun
Üzerine yarım bardak kadar ılık su ekleyin.
1 tatlı kaşığı şeker ekleyip karıştırın
15 dakika kadar bekleyin , mayanız aktive olsun- az biraz köpürsün.

mayanın üzerine
2 bar un
1 bar irmik
1 çay kaşığı tuz ekleyin..
Hamurunuzu kulak memesi kıvamına getirmek için yeterince su ekleyin ve yoğurun…
Kıvamlı bir hamur hazırlayıp üzerini mutfak havlusu ile örtün- bir kenara kaldırın, bırakın sabah olsun…

Sabah oldu…
Fırınınızı 230 derecede ısıtmaya başlayın. Tepsi içinde olsun. Tepsinin de çok sıcak olması gerekiyor.
Hamurunuzdan mandalina büyüklüğünde bezeler koparın, bezeleri oklava ile yufka kalınlığında açın..
Isınmış fırına “yufka” larınızı verin.
Fırının önünü terk etmeyin, bir dakika içinde puf gibi kabaran boş pidelerinizi izleyin.
Yufkalar kabardıktan kısa bir süre sonra pidelerinizi alıp afiyetle yiyin….

30 yorum:

sammy dedi ki...

Resmi ile bile kendini çekiyor bu ekmek Binnur. Pufuduk pufuduk çok güzel görünüyor. Çeşitli iç malzemelerle de enfes olacağını düşünüyorum. Ellerine sağlık:)

Binnur A. Ö. dedi ki...

çok tesekkur ederim sevgili semra.. evet yanısıra hersey gidiyor. sadece beyaz peynir bile... ancak biraz zaman alıyor. yine de bir gun denemeni tavsiye ederim....

Adsız dedi ki...

Yazınızın girişi harika, içi boş pide harika.. Ellerinize sağlık Binnur..

Açalya dedi ki...

Yeni kitabina hazirlik yaptigin belli giristen ;)
Hep puf pide nasil yapiliyor diye dusunur dururdum, voila!
Ellerin dert gormesin Binnur'cugum.

Defne dedi ki...

Binnurcuğum, sakinlik veren ve de aynı zamanda iştah açan bir post bu.
Sevgilerimle.

Pasta Cafe dedi ki...

Ellerine sağlık. Eminim güzeldir. Anlatımına da bayıldım valla.
Sevgiler.....

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Bilun hanım,
beğeniniz beni çok sevindirdi.
teşekkrü ederim

Binnur A. Ö. dedi ki...

Acalya'ya hediye olsun o halde bu puf pideler.
BElki eşininde çok hoşuna gider.
TAbi bu hamile halinle denemeye üşenmezsen ;)

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Defne,
birilerine sakinlik vermek ne güzel.
ASlında daha da yazılacak şeyler vardı ama ekmekçileri fazla oyalamak istemedim.
teşekkürler ve sevgiler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili PAsta Cafe'nin sahibi :)
teşekkür ederim güzel sözlerin için.
bu arada BArbie pastaya bayıldım
ve elbette çiçek bahçesine de...
Ne kadar büyük bir sabır ve marifet işi.
tebrik ederim...

Adsız dedi ki...

Binnur hanım,önçelikle teşekür ederim yardımlarınız sayesinde ekmek makinam la barıştım ve evdekilerin alay konusu olmaktan kurtuldum. bende mis kokulu kabaran ekmekler yapabiliyorum artık..yalnız bu ekmek le ilgili sorum olacak.1 bardak irmik doğru değilmi?bu ölçülerden kaç adet pidecik çıkıyor?sevgiyle kalın?

Binnur A. Ö. dedi ki...

Evet Ayşe hanım bu ekmeğin özelliği irmik... NE kalınlıkta negenişlikte açtığınıza göre değişir cıkardıgınız ekmek sayısı.
Ancak 4 kişil bir aile olarak doyarsınız diyorum.
Ekmek makinanızla barıstıgınıza da cok sevindim.
sevgiler

Pasta Cafe dedi ki...

Sevgili Binnur,
Güzel sözlerin için çok teşekkür ederim.
Sevgiler.....
Özlem

Adsız dedi ki...

Sevgili Binnur'cugum,
Umarim iyisindir !!
Bu arada beni burada bitirdin bu ekmek tarifini vermekle:)) Cokkk guzel gorunmekte resimde, ellerine saglik canim.Bir sorum var , acaba yas maya yerine instant kullansk olur mu , ne dersin ??
Yok olmazsa elbette yas ile deneyecegim.. Cok tsk. ederim guzel tariflerin icin ve de yardimlarin icin sana.
Sevgilerimle ,
Tulin

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Tülin
iyiyim tesekkur ederikm, umarim sen de iyisindir.
Esasen maya mayadir. NAsil olsa gece boyunca dinlenecek hamur ve instantı yaşı farketmez her türlü içine isleyecek. Bu durumda farazi konusuyor gibiyiz, en iyisi denemek.
Denediginde bizi de haberdar eder misin.
sevgiler

gezicini dedi ki...

pideniz cok güzel olmuş, tebrikler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

teşekkür ederim gezicini

Adsız dedi ki...

Sevgili Binnur:)

Sagol canim, cok sukur bizler de iyiyiz burlarda.. Dedigin gibi yasi da kurusuda , sonucta maya:)) Deneyecegim hafta sonu ve elbette her zamnki gibi iletecegim sonucumu:))
Sevgilerimle,
Tulin

Adsız dedi ki...

merhaba,

genelde fırında ekmekler benim başarısız oluyor ....o sebeple
peki bu ekmeği teflonda pişirsek???
böyle kabarır mı dersiniz???

sevgilerime,
ilkay

Binnur A. Ö. dedi ki...

İLkay merhaba
Aslında Hintlilerin Chapati denen bir ekmegi var ki kızgınsacda yapılıyor ve bu tarifi az biraz andırıyor... Yani bu tarfi teflonda da deneyebilirsiniz ama bu kadar kabaracagını sanmıyorum.

Nezaket dedi ki...

Ah Binnur, daha yeni zeytin ezmeli ekmek yaptim postu yayinlanmayi, ekmek de yenmeyi bekliyor. Senin bu pufuduklar oyle guzel olmuslar ki hemen yapmak istiyorum. Ustelik tarifi de kolaymis. Icinde irmik oldugunu dusunmemistim hic. Mutlaka yapacagim, acaba kebapla nasil olur :). Kac gun dayaniyor, yapip buzdolabinda bekletsek ve isitip yesek olur mu mesela, ne dersin? Birde Bar olcusunu biraz acar misin, simdiden tesekkurler?

Adsız dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor çokkk.

Binnur A. Ö. dedi ki...

NEzaketcigim
bar= su bardağı. haklısın açmalıydım.
valla inanılmaz uzun sure dayanıyor bu ekmekler.
kebapla da cok guzel gider bence...
ilk fırsatta denemenin tavsiye ediyorum.
sevgiler

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili meltem
herseye eslik eden cok guzel bir ekmek bu hakkaten

Yasemin dedi ki...

selam binnur, simdi yumurtalari haslicaksin, yaptigin pidelerin icine yumurta, taze sogan tuz ve biber durup :) hup mideye :) amaannn karnim acikti sanirim...
bu arada seni gusel bir oyuna davet edeyim dedim, 3x3 gel bak bakalim bir siteme :))
SOBEEE :))
http://yaseminmutfakta.blogspot.com

Adsız dedi ki...

bINNURCUM MERHABALAR,

cOK OLDU DENEYELI, AMA HEMEN YORUM BIRAKAMADIM BEN SANA.. COOOOK GUZEL OLDU COOOKKK ,,, AH BIR DE TULUM PEYNIRI BULABILSEYDIM BURADA YANINDA COK IYI OLACAKTI. HALA ARAP DUKKANINA GITTIKCE SORUYORUM " BUGUN YARIN " DIYOR ADAM.. ALIR ALMAZ TEKRAR YAPACAM INSALLAH... COK TSK. EDERIM CANIM BU GUZEL TARIFLER ICIN... BU ARADA SEN DE BIR ANNESIN VE SENIN DE ANNELER GUNUN KUTLU OLSUN CANIM.. COK SELAMLAR, SEVGILER HEPINIZE ..
bIR BASKA TARIFINDE GORUSMEK UZERE DIYORUM BU ARADA DIET KOLALI TARIFIN PEK DIKKATIMI CEKTI :)DENEMEK ISTIYORUM BUNU DA:)))

HOSCA KAL SEVGILI BINNURCUM

Adsız dedi ki...

Selam,

Öncelikle web sayfanız ve kitabınız çok güzel. Tebrik ederim. Ben yassı yada diğer bir ifadeyle pide ekmekler üzerine doktora yapmış bir gıda mühendisiyim. Tarifini ve resmini verdiğiniz ekmek aslında Gazianteplilerin kübban ekmek dedikleri uluslararası alanda da pita bread veya arabic bread olarak bilinen ekmekten başka birşey değil. Ama boş pide ve hoş pide yorumunuzu çok sevdim. Bir Gaziantepli ve bu ekmeğin kendince uzmanı olarak bir kaç ufak ekleme yapmak isterim izninizle. Aynı ekmeği teflon tavada da yapabilirsiniz. Ancak hamurun fermentasyonunun tam olması lazım ve ekmeğin kalınlığı önemli. Eğer çok ince veya çok kalın açarsanız ekmeğiniz katmanlarına ayrılmayacaktır. Bir diğer nokta da pişirme sıcaklığı mümkün olduğunca yüksek olmalıdır.
Hamur yumaklarını dairesel bir şekilde açarsanız ve dikkatlice pişirirseniz pazar sabahlarında kendinize güzel bir ziyafet çekebilirsiniz. Katmanlarına ayrılmış ekmeğin içindeki boşluğu doldurmak artık sizin zevkinize kalmış.

Adsız dedi ki...

Selam, sonradan farkettim ki boş pide hoş pide hakkındaki yorum eklentim isimsiz diye çıkmış. Acemilik işte. Ben Dr. Yalçın COŞKUNER (Gıda Yük. Müh.).

Esenkalınız .

Binnur A. Ö. dedi ki...

Yalçın Bey,
değerli yorumunuz icin cok tesekkurler.
ASlında ben isimli ya da isimsiz mailinize cevap verecktim ama o kadar cok sorumluluk var ki su aralar uzerimde arada mailiniz biraz kaynamış durumda kusura bakmayın.
Bu memleketin gercektne de ekmek kültürü muhtesem... Bilmeden kimbilir hangi yorelerin ekmeklerini deniyoruz.
BU arada daha evel tavada da buna benzer bir denemem olmustu.
Sıcak taban seven hamurlar bunlar....
Sevgilerimle ve bişlgiler iicn tesekkurlerimile

İZMIR EVDEN EVE NAKLİYAT ATASUN EV TAŞIMA dedi ki...

İzmir asansörlü evden eve nakliyat firmaları arasında size kaliteli ev taşıma hizmetini en uygun fiyatlarla sunan profosyonel evden eve taşıma şirketiyiz. İzmir’de ev taşıma sektöründe asansörlü evden eve nakliye hizmetini sunmamızın amacı, eşyanızın sıfır sorunla çizilmeden taşınmasını sağlamaktır. En iyi koşullarda size her zaman hizmet verebilmek için, taşıma sektöründeki tüm yenilikleri ve gelişmeleri takip ederek kendi envanterimize eklemektir.

Asansörlü ev ve ofis taşıma işlerinizde, taşıma yapılacak binalar ekspertiz tarafından incelenir. İnceleme yapan ekspertiz binanın asansörlü taşımaya uygun olup olmadığını belirler. Uygunsa hangi özelliğe sahip asansörlerle yapılacağını belirler. İzmirin şehir merkezinde asansörlü ev taşıma işleriniz için size 7/24 kesintisiz olarak ücretsiz ekspertiz yollanır.


evden eve nakliyat
izmir evden eve nakliyat
İzmir Evden Eve Nakliyat
Buca evden eve nakliyat
Karşıyaka Evden Eve Nakliyat
Bornova evden eve nakliyat
evden eve nakliyat
Parça eşya nakliyat
İzmir evden eve nakliyat
İzmir Kiralık Asansör
şehirler arası ev taşıma