Cumartesi, Haziran 03, 2006

Anadama Ekmeği

Hikayesi olan ekmekler neden daha bir leziz olur acaba?

Uzun zamandır pek sesim çıkmıyor, ama bu ekmek yapmadığım anlamına gelmez tahmin edersiniz ki… Son zamanlarda yapıp tadını beğenmediğim o yüzden de sayfaya koymadığım 3 ekmeğim oldu…. Ekmek tarifleri konusunda gerek kitaplar, gerekse internet leb-i derya.

Diyordum ki kendime, nasıl olur da 3 seferdir en beğenmeyeceğin tarifleri bulursun…Artık ekmekler konusunda şansımın döndüğünü düşünürken tam, tuhaf isimli bir tarifle karşılaştım: ANADAMA EKMEĞİ…

Yine yeni dünyadan bir tarif… “Hiç de İngiliz diline has bir isim değil ilginç, biraz daha okuyayım neymiş,” derken mutfak tembeli eşine küfreden bir adam çıktı altından tarifin. Anlamadınız değil mi?

Hikaye o ki, Anna mutfak konusunda pek tembel bir kadınmış. Bir akşam yorgun argın eve gelen balıkçı kocası bakmış ki evde ekmek yok ( o zamanlarda kadınların hazır etmesi gereken) mutfağa girip kolları sıvamış ..
Adamcağız ne bulduysa atmış tekneye başlamış yoğurmaya. Bir yandan da kendi kendine söyleniyormuş:
“Anna damn her!” (kahrolası Anna)

Sonra ortaya nefis bir ekmek çıkmış, adı da adamın karısına söylenmesinden devşirilmiş.

Bir başka yorum daha var ki onda da Anna süper leziz yemekler yapan bir kadın olduğu için kocası ironik bir şekilde “Kahrolası Anna” diyormuş diye…

Bugün bu ekmeği yapan benim. O halde evin Anna’sı da benim. Ancak ben ikinci yorumu kendim adına daha çok tercih ediyorum, leziz yemekler pişiren kadın …

Yemeklerim gerçekten çok mu leziz bilemem ama bu pişirdiğim ekmek gerçekten çok güzel oldu…
Kendi adıma ve kendi dilime göre değiştirmek istiyorum ekmeğin adını: Binnukah ekmeği.
Eğer siz de bu ekmeği pişirirseniz, kendi adınızla iyi bir bileşim yaratabilirsiniz


Ekmeğin malzemelerini vermeden önce not düşmek istediğim bir şey var. Sıcakken harika, soğuduğunda da güzel olduğu söyleniyor. Özellikle ertesi gün tost ekmeği olarak methediliyor. Bir de tereyağı ile çok iyi oluyormuş.Kalori tasarrufu adına ben sürmedim yağını artık…..

Malzemeler

1+1/4 kap su
1,5 çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı limon suyu
3 kaşık pekmez
4 kaşık süt tozu
2 kaşık tereyağı
1/3 kap mısır unu
½ kap tam buğday unu
2+1/2 kap un
2+1/4 instant maya (maya belki biraz daha az tutulmalı çünkü ekmeğim klabardı ama üzeri düz oldu.)

Not: kubbe gibi kabarık bir ekmek olmadı. Kabarık ama üzeri düz hatta hafif çökük bir ekmek.
Sanırım mayayı azaltmak lazım. Ancak tadı harika… Posted by Picasa

9 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

ama olmuyor böyle. bu güzel ekmekleri yapıp, aklımı çeliyorsun....

munevver dedi ki...

Binnur,bence de 2.hikayeye uygunsun.Bu kadar leziz ekmekler yaptığın için.Bu ekmek de onlardan biri.Eline sağlık.

Zeynep B. dedi ki...

nedir bu kadınların erkeklerden çektiği ? hiç yaranılmıyor valla :)
Çok tatlı bir hikaye ama eminim seninkiler seni takdir ediyorlardır bu nefis ekmekler yüzünden.

Behiye dedi ki...

Binnurcum, gerçekten ne kadar değişik ekmek tarifi var, hem internette hem de kitaplarda. Ben her kitapçıya gidişimde elime bir tane de ekmek kitabı alıp inceliyorum. Ama bu ekmeği hiç duymamıştım.Hikaye ilginç, senin anlatımınla da hoş olmuş. Ellerine sağlık. Ayrıca link için de teşekkür ederim. Sevgiler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili BEhiye,
ben de inanamadım şimdiye kadar bu adda ekmeğe raslamamış olduğuma :)

Ama nette arattır bak ne çok çıkıyor...
Link konusuna gelince, rica ederim..
BEn seni daha evel de ekledim diye biliyorum.
PAzar gunu temp'de yenilemeler yaparken her şeyi yedeklemişim linkleri yedeklememeişim. Oturdum tekrar girdim bende oldugunu dusundugum linkleri...
Demek daha evel gönlümde yazılıymış :)
Sevgiler

Adsız dedi ki...

anadama ekmegini bugun pisirdim, su yerine sut kullandim.
tadi 'harika' oldu!
bu ekmege '5 yildiz' veriyorum.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Svgli Ozlem
bu tur geri bildirimler beni cok sevindiriyor.
afiyet olsun :)

Adsız dedi ki...

anadama ekmeği yapmak istiyorum.üstelik ikinci ekmek denemem olacak makinada.fakat maya ölçüsünü anlayamadım.yardımcı olursanız çok teşekkür ederim.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Hayzer 2 çay kaşığı kadar instant maya kullanın.
sevgiler