Salı, Şubat 21, 2006

ÇOK ELMA ekmeği

.
Sizin anneniz şeker sever mi? Benimki sevmez...İşte ben de bu yüzden şeker sevmemek annelere has bir şey sanırım çocukluğumdan beri...

Meğer değilmiş...Bizim kıza "aman iyidir, içinde magnezyum var, kalsiyum var, var oğlu var" diyerek aldığım çikolataların dibini bulan aslında benim..

Fakat bu gün mutfağımda pişen ekmek benden ziyade, gözü çocuklarının çikolatasında olmayan, yani çocukluğumdan beri bildiğim türde anneler için: hafif tatlı, hafif kalorili, besili görünümlü ama yiyeni besili etmektense besleyici olan....(Kalori değeri gerçekten çok az bu ekmeğin- yağ yok, şeker yok denecek kadar az- unun yarısı tam buğday unu)

Özet: Annem "hafif" tatlılara bayılır ve "ÇOK Elma" ekmeği dünyanın en hafif tatlı ekmeği sanırım....

Malzemeler göz atınca anlayacaksınız..

1-1/4 kap elma sosu (3 tane kadar elmayı az su ile haşlayın- ezin)
1 çay kaşığı tarçın
1/4 çay kaşığı küçük hint cevizi rendesi
1/2 çay kaşığı tuz
1-1/2 kap tam buğday unu
1-1/2 beyaz un
1-1/2 çay kaşığı instant maya

Bip sesinden sonra
1/2 kap elma kurusu (yoksa üzüm kurusu-ama o zaman "çok elma" ekmeği olmaz)

1 numaralı programda ve 2lb ayarında yapın. gerçi ekmek aslında 1,5 lblik ama olsun.

Şimdiye kadar hiç bu kadar çok elma sosu kullanmamıştım...Elmanın kendine has tadı doğal şeker yerine geçti. Eminim annem burada olsa "ay ne kadar hafif bir kek" derdi...

NOt: Yeterince elma sosu çıkaramazsanız üzülmeyin bir miktar süt ile hamurunuza gereken nemi kazandırabilirsiniz...
Posted by Picasa

8 yorum:

ÇEŞNİ dedi ki...

of ya çok güzel..su elma sosuna bende alıssam iyi olacak..eline sağlık canımcım..tek soru hint cevzi rendesi ne? hindistan cevizinden mi bahsediyoruz..yoksa farklı bisiy mi..

Doruk dedi ki...

Çok güzel bir alternatif gerçekten. Gönül rahatlığıyla çayın yanında bir dilim yiyebilirim ben de.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili ÇEşni, Sevgili Burcu
Hint Cevizi (nutmeg ingilizce adı) minnacık bir cevize benziyor. CEviz gibi ama o kadar sert değil tabi. REndenin ince yeri ile rendeleyebiliyorsunuz.
Aktarlarda bulabilrsiniz rahatlıkla. BEn 1-2 sene evel 1 tane aldım 250 bin tl verdim.
Simdi 500 bindir tahminen. Ama hala bitiremedim.

GErçekten de hafif bir ekmek bu. Ayrıca yazmayı unuttum, içinde süt tozu ve süt de yok.
Sabah yedigimde de begendim. YAni bazı ekmekler sogukken o kadar havalı olmuyor da (yine de nimet tabi baş üstünde)
Cok az oranda kullanıyorsunuz ve gereken kokuyu veriyor.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Aceleden önceki commentimde paragraf kargaşası olmus ama anlmıssınızdır tabi ki siz..
Sevgiler.

merakli dedi ki...

ekmek makinamı kullanmak için uzun zamandır yeni bir tarif arıyordum.Hemen bu akşam deneyeceğim :)

Adsız dedi ki...

Binnur merhaba,
blog sitelere yeni yeni vakif oldum. Seninki de inanilmaz güzel ve insanın agzını sulandıran tariflerle dolu. Ellerine sağlık :-). Bir şey sormak istiyorum, ekmek makinası olarak ne kullanıyorsun? Ben internette araştırırken Sinbo diye birşeye rastladım. Alternatifleri var mı merak ettim.
Sevgiler
Aslıhan

ÇEŞNİ dedi ki...

tamam nutmeg..hiç aklıma gelmedi..daha dogrusu ingilizce olarak biliyorum da türkçesini bilmiyordum hehe..:)) yurtdışından bi tomar baharat toplar getiririm..nutmeg var ya..kesin yapıyorum bunu kokusunu merak ediyorum zira..amasya elması var bolca ondan elma sosu yapabilirmiyim canımcım

Yasemin dedi ki...

Selam, ben ekmegi dun aksam yaptim. hint cevizi maalesef olmadigi icin hindistan cevizi kullandim :) yani bi alakasi yok ama isim benzerliginden onu kullanmak istedim :) ole esti:) bu arada elma kurusu yerinede normal ceviz kullandim :) cook elma ekmegi olmasada sahane bi ekmek oldu!! tarifini http://yaseminmutfakta.blogspot.com adresimde de yayinladim. tabiki burdaki asil kaynak sensin sevgili binnur :) cok cok tesekkurler, ellerine saglikkk!!!