Salı, Şubat 28, 2006

Makinede Muzlu Ekmek (1 Saatde)

"Nerden çıktı şimdi bu muzlu ekmek?" derseniz cevabım “Aslında hiç aklımdan çıkmamıştı ki,” olacak.

“Bu bir ekmek değil kek,” derseniz de cevabım “Eh biraz öyle oldu galiba,” olacak….


Muz sürekli elimin altında olan bir meyve…Zaman zaman diş sancıları yüzünden her şeye burun kıvıran Nehir bir tek muza hayır diyemiyor. Kimi zaman büyük marketlerde haftalık alış veriş koşuşturmacası içinde de imdadıma yetişir benim bu güzel meyve...

Sebze reyonundan tarttırıp fiyatını belirlettiğim muzlardan bir tanesini hemen oracıkta, görevlinin önünde, torbadan çıkarır market arabasına kurulmuş minik hanımefendiye yediririm…Böylece alış veriş süresince “mammaaa, mammmmmaaaaaa,” çığlıklarını bir daha duymayacağıma emin olmuş olurum…(Bu meyve için minnettarım.. El değmeden soyuluyor, sadece ön dişleri olan bebekler için hazır püre kıvamında geliyor, bir de magnezyumdu potasyumdu bir çok vitamin mineral içeriyor ki hem neşe hem dinginlik veriyor-ben daha ne isteyeyim)

İşte tüm bu sebepler yüzünden (eğer denerseniz) siz de bizim gibi bugün muzlu ekmek (aslında kek-biliyorum) yiyeceksiniz….

Tarifi Allrecipes.com’dan aldım.

Bir çok yerde muzlu ekmek tarifi vardı (sanırım Amerikalılar için muzlu ekmek önemli bir fenomen) ama özellikle neden allrecipes’dekini seçtin derseniz yine birkaç maddeli bir cevabım var:

1-Maya yok- kabartma tozu ve karbonat var (bu ilginç)
2- Diğer tariflerdeki çılgın yağ oranı bu tarifte yok
3-Makineyi önce hamur ayarında 5 dakika çalıştırıp kapatıyorsunuz, sonra da Hızlı ekmek ayarında 50 veya 58 dakika’da pişiriyorsunuz….(Normalde 3 saatlik ekmeklere alışkınız)
4-Kullandığımız (ya da tarifin kullanmamızı istediği un dersem daha net olur) un bildiğimiz beyaz un (normalde diğer tarifler hep ekmek unu istiyor- bu da beni krize sokuyor…Hep diyorum, bizdeki unlar çok amaçlı denen ve ekmeğe pek gitmeyen unlar)

Ayrıca sayfamın okurlarından Tülin Hanım benden bir hızlı ekmek tarifi istemiş (T. Hanım tuzlu pratik ekmekler de arayacağım merak etmeyin).

Sanırım bu kadar neden yeter de artar bile….

Malzemeler:
2 yumurta
2 muz/ 4’e bölünmüş
3 kaşık sıvı yağ (ben kalori azaltmak için yağ değil de elma sosu koydum-sadece 1 elmayı minik kesip az su ile haşladım ve ihtiyacım olandan biraz daha fazla sos çıktı)
¾ kap şeker
2 kap un
1 çay laşığı kabartma tozu
½ çay kaşığı karbonat
Birkaç damla Butter/Vanilla özü (tercihe bağlı olarak) Bu yağlar Real’de 1800 YTL) Yani 4 şişeciği bu kadar fiyat- oldukça uygun…Çok güzel bir tereyağ vanilya aroması.


Yapılış:
Malzemeleri sırası ile tekneye koyun. Hamur ayarını seçip 5-10 dakika karıştırtın. Sonra makinenizi durdurun ya da fişten çekin. Bir süre bekleyin ki fişi tekrar taktığınızda eski program ile kaldığı yerden devam etmesin. Ultra Hızlı programda tekrar çalıştırın (Bende 58 dakika- ama değişik makinelerde 50 dakikalık ayarlarda varmış. O süre de yeterli oluyormuş)

Not: Ekmek bu kadar az una çok güzel kabardı. FAkat iki renkli oldu. Sanırım muzlar alt kısımda kalıyor ve ekmeğe bu hoş rengi veriyor (degrade derler ya kumaşçılar)...
BEn bu ekmeği çok sevdim. Umduğum kadar tatlı olmadı ama yine de tatlı ekmek tabi.
Kızım da bayıldı gördüğünüz gibi...
Afiyetle...

Posted by Picasa

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Binnur, çok teşekkür ederim hemen tarifi yaptığın ve yayınladığın için en çok hoşuma giden de yağ yerine elma kullanman evde muz ve elma olacak hemen bu akşam deneyebilirim sanırım. Bütün ekmeklerde elma sosu kullansak nasıl olur?

Binnur A. Ö. dedi ki...

Tülincim,
çok uzun zamandan beri yağ yerine elma sosu kullanıyorum (bir çok eski ekmeğimin malzemesinde elma sosunu göreceksin zaten)..

Eski postlarımda bir ara elma sirkesi katılarak yapılmış elma sosu da öneriyordum ama sonra sadece elma haşlaması kullanmaya karar verdim ve bunu da bildirdim...

Sayfanın başında blogger'ın kendi çubuğunda bulunan search kutusuna elma yazıp bu blogda arat düğmesine basarsan içinde elma geçen tüm yazılarımı bulacaksın...
Sevgiler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Hülya,
Nehir'in daha çok fotosunu görmek istersen onun için düzenlemiş oldugum bir sayfa var (Ana sayfamın sol üst köeşesinde bloglar el ele ikonunun hemen altında 2 lin var. Birinin adın Nehir'in Sayfası....
Muzlu ekmeği denediğinde sonuç hakkında bizi de haberdar eder misin.
Sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Binnur, evet elma sosu ile ilgili eski postlarının hepsini okudum. Bu akşamki ekmekte elma sosu yapar onu kullanırım. Dün akşam Söke unun Çavdarlı Un karışımından yaptım ortası hafif çökük oldu ama iyi kabardı tadı da güzeldi. Mayası fazla mı geldi acaba diye düşünüyorum. Bir paketi 500 gr bu karışımın, halbuki biz makinada normal ekmek yaparken 400 gr. un koyuyoruz onun da etkisi olabilirmi son olarak hiç yağ, süt te konulmuyor sadece su, un ve maya koyuluyor (paketin üzerindeki tarifi uyguladım)

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Tülin,
Söke Un'un gıda mühendisi Aliye bu hazır unların mükemmel sonuç vermesi için titiz çalışmalar sonucunda üretildiğini anlatmıştı bana (benim de üstünün çökmüş olduğunu bildirdiğim bir söke hazı un karışımı postum üzerine).. Ama ben de aynı problemi yaşıyorum...Son zamanlarda dolabımda beklemekteler bu hazır unlar. NEdeni bazen çöküyor olmalaraı değil. BEn blogum için biraz deneysel ve yeni tarifler aramak bulmak zorunda oldugum icin.
Aliye'nin sayfa adresini hatırlayamıyroum su an ama sen yine blog lar arası search yaptırarak "aliye un" vs olarak arattırabilir misin.
Ona direk sorarsan belki verimli bir cevap alırsın diye düşünüyorum. Cevabı bizimle de paylaş olur mu..
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Binnur!Şimdi bir ekmek yaptım ve seninle paylaşmak istedim.Aslında ben bunu daha önce fırında sebzeli-peynirli bir kek olarak yaıyorum.Temel ekmek tarifine 1 cup ince doğranmış pırasa,1 cup ufalanmış beyaz peynir-kaşar karışımı,kekik,nane,çörekotu,karabiber ekledim.Pırasa ve peynir ıslak bir sonuç verir endişesiyle Unu 2 yemek kaşığı arttırdım ve mükemmel birşey oldu.Deneyip yayınlarsan çok sevinirim.Doktor olduğumu yazmıştım önceki yazımda,ama şu anda 4 yaşındaki ikiz ve 2.5 yaşındaki tekiz oğullarımı büyüttüğümden dolayı ara verdim.Hiç olmazsa başka konularda birşeyler yapmış olurum böylece.Sevgiler.Haa bu arada Tülin Aliye'nin sitesinei arama ben söyleyeyim:www.prensesimsudem.blogspot.com.Ben de bahsettiğiniz unu kullandı ama bir sorun olmadı,acaba suyun ısısıyla ilgili bir problem mi oldu?

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Arzu,
ah keşke ekmeğimi makineye vermeden fark etseydim tarifini...Çok sevindim böyle güzel bir öneri ile gelmene.

Ayrıca seni tebrik etmek isterim. 2 cocuktan sonra (hele bir de ikiz) bir tane daha yapmak gercekten büyük bir karar. BEn ikinci icin mırın kırın ediyorum (istesem de) BEn de senin gibi bir köşeye çekilmiş hissediyorum kendimi ve bunu için de sürekli bir şeyler ortaya kymaya çalışıyorum.
Ama sanırım kendi evlatlarını iyi birer insan olarak büyütecek olmak da çok kıymetli bir şey (fakat bir doktor fazla da kenarda durmamalı bence:)
En yakın zamanda deneyecegim ekmegini.
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Selam,

Bu ekmeği muz yerine çikolata parçalı yapsak olur mu? Ne kadar çikolata parçacığı koymalıyız? Teşekkürler...

SOFRAM dedi ki...

Binnur Hanım merhabalar,sayfanıza bugün ilk defa geldim, herşey çok güzel, özellikle de ekmekler, ben de 2,5 yıldır sinbo ekmek makinası kullanıyorum. Sizinkinin aynısı çok ta memnunum, dediğiniz gibi tertemiz kendime ait ekmekler , zevkle yiyoruz. Biz 4 kişilik bir aile olmamıza rağmen inanın bize 5-6 gün yetiyor.Benim de çeşitli denemelerim oldu, özellikle ilk aldığım sıralar, ama genelde şimdi temel ekmek programında sade ekmek yapıyorum, çocuklar istediklerinde de çok severek yedikleri, zeytinli ekmek.Sizin de pek çok denemeleriniz olmuş, çabuk ekmek programını ben de mayalı ekmek yapımında denemiştim ama mayalı olduğu için bu sürede pişmemiş, yeniden ayarlayıp pişirmeye devam etmiştim. Ama sizin ki mayasız olduğu için hem de muzlu bu ekmeği bugün denemeye karar verdim.Umarım sizinki kadar güzel olur. Bundan böyle sayfanızın takipçisiyim, izninizle sizi arkadaş listeme ekliyorum düzenli takip edebilmek için...Sevgiler...