Pazartesi, Şubat 06, 2006

İncirli - Anason Tohumlu Ekmek


Ağabeyimin eşi İzmir’den gelirken Tariş’in bir paket kuru incirini de getirmiş hediyeler arasında. Belki burada da kuru incir var ama Ege’ninki bir başka oluyor.
Baktım gidip gelip yiyoruz. Paketin sonuna gelmeden bu güzel tadı mis kokulu bir ekmek ile birleştireyim dedim. Epicurious.com’dan aldığım bir tarif bu…İsim ve içerik olarak hoşuma gidip yapılacaklar listesinde uzun zaman önce yerini alan bir tarif…(Ancak makinede yapmak için değil)

Malzemeler
1 1/4 kap ılık su
1 kaşık şeker
2 1/4 çay kaşığı kuru maya (ben kuru maya yerine yaş maya öneriyorum)
3 kap un
1 1/2 kap doğranmış kuru incir
1 kap çavdar unu
2 kaşık anason tohumu
1 yemek kaşığı tuz

(2 somun ekmek çıkar)

Mayayı su-şeker karışımı ile beraber bir kapta hazır edin ve 10-20 dakika kadar bekletin köpürsün.
Un vs. bir kapta karıştırıp mayayı yavaş yavaş içine dökün, yoğurun. Bir kenarda üstü kapalı olarak 1 saat kadar bekletin. Alıp şekillendirin, bir süre de bu şekilde bekletin.
Fırına verin.

Sonuç: Evet incir kurusu ekmeğe çok yakıştı ama tarifi Epicurious.com’a veren bayanın avantaj olarak gördüğü “hafif tatlılık” bizi tatmin eden bir unsur olmadı. İnsan içinde incir bulunan bir ekmekten daha çok tat bekliyor.

Kesinlikle bu ekmek daha tatlı olmalıydı. Malzemeler içine belki 1 bardak veya yarım bardak şeker konulursa sonuç daha çok tatminkar olacaktır

Alternatif uygulama: 2. somunun hamurunu buzdolabına kaldırdım ve sabahh kahvaltısı için kızarttım. Son günlerde çok ızartma yer olduk bu durum beni çok üzüyor aslında ama ne yapalım bazen olur böyle şeyler. Biraz falza koşar, yürürüz kalbimizin "gönlünü" alırız. Posted by Picasa

Hiç yorum yok: