Perşembe, Ocak 12, 2006

Ekmek Makinesinde Yumurta Yerine Soya Sütü de Kullanabilirsiniz...

Soya sütünü hep çok merak ederdim. Eylül ayında ilk defa deneme fırsatım oldu. Hangi ayda
yaptığımı bilebilmemi kızımın bloguna not düşmeme borçluyum... Kızımın ağzından (!) o gün:

Dün annem tuhaf bir şey yaptı: soya sütü... Gecenin bir yarısında çok eğlenerek meydana
getirdiği soya sütünün tadını bizimkiler "yoğun tavuk suyu"na benzettiler. Ama bana
tattırmadılar, çünkü 1 yas altı çocuklara verilmemesi gerekiyormuş. Ancak annem
İnternette yaptığı araştırmalar sonucunda soya sütünün besin değerine hayran kaldı. Bir çok niteliğinin yanı sıra etten daha fazla B1 vitamini içermesine çok şaşırdık. Yapması ise son derece basit……(ama küçük tencere ile yaparsanız taşma yapıyor-ocak batıyor)… Tüm bu uğraşın sonucunda ortaya bir bardak süt cıktı desem ne dersiniz (bardak iri bir bardak ama)?

Nehir artık 1 yaşını geçti. Demek ki bugünlerde tekrar soya sütü yapabilirim. Zaten
yapmalıyım da... Bu sayfada çok fazla bilgi bombardımanı yapmak istemiyorum. Bir konuyu az ama öz anlatınca daha çok insan dinliyormuş gibi geliyor. Ama soya hakkında detaylı bilgi
almak isteyenler tıklayın.

Sizi bekletmeden tarifi vereyim:
1, 5 veya 2 bardak kadar soya fasulyesini 12 saat suda bekletin.
Her bardak soya için 3 bardak su ekleyerek soyaları çok yüksek bir tencereye alın.
Yarım saat kaynatın.
Blender yardımı ile ezin, süzün (elek-tülbent vs)
Altta kalan kısım soya sütü...

Elinizde kalan soya püresini ise bence atmayın, benim gibi sigara böreği içi olarak kullanın…Bence iyi gidiyor sigara böreği içi olarak.

Bu arada Amerikalılar soya sütü imal etmek için küçük ev aletleri geliştirmişler.. Bunlardan birini görmek için buraya tıklayın...Gördüğünüğünüz fotoğrafı bu siteden aldım zaten... Yani eigusa.com. Kendi yaptığım soya sütünün resmini beğenmedim. Ocağı batırmış, içi dolu bir tencere resmi :)...

Not: Önceki post'ta dediğim gibi, eğer şu aralar ekmek makinenize yumurta koymak istemiyorsanız, ya da her hangi bir hamur işine, elinizde başka seçenekler de var. Bunlardan biri de soya sütü. Her bir yumurtaya karşılık 1/4 kap soya sütü koyabilirsiniz... Ne güzel değil mi...

Posted by Picasa

6 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

Bu bloglardan ne çok şey öğreniyorum. Soya sütünü duymuştum ama bugüne kadar hiç ilgilenmemiştim. Yumurta yerine kullanılabilmesi çok ilginç geldi. Deneyelim bakalım...
Not: Filmler tamam...

Tijen dedi ki...

sevgili nehir,
soyali lezzetler kurslari araciligiyla soya sütünü, tofuyu, soya sütünen kalan kiriklarla yapilabilecek lezzetleri aktarmis biri olarak sana tesekkür ederim! ilk üç kitabimda soya sütü ve diger soyali lezzetlerle ilgili pek çok tarif var. bir ara sitede de istek üzerine soyali lezzetlerle ilgili bir konu islemistim. okumak istersen:
http://mutfaktazen.blogspot.com/2005_10_01_mutfaktazen_archive.html
sevgiler,
tijen

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Tijencim
Sevgine ve ilgine teşekkür ederim. Soya ve soya ürünleri hakkında senin yazının linki commentler arasında yok olup gitmesin diye senin için ayrı bir post ekledim

http://ekmekkokusu.blogspot.com/2006/01/soya-ve-soyal-rnler-hakknda.html.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Hülya hanım,
Soya sütünü mutlaka deneyin...BEğenip beğenmediğinizi de bana bildirin olur mu, merak ederim.
Ayrıca Tijen'in de dediği gibi bizlerin, kadınların dostu Soya...
KEşke her gün dolabımda soya sütü olsa...

Adsız dedi ki...

Sevgili Nehir,soya sütünü bizde marketlerde satıyorlar. Aynen pastörize sütler gibi karton kutuda satılıyor. Sizin yaptığınız sütlerle ayni değil mi acaba bu sütler.Sizde satılmıyormu, Yoksa sizinkiler bunlardan farklı mı.Bu sütleri de sizin yaptıklarınız gibi ayni amaç için kullanabilirmiyiz.
Sevgiler.
sucan

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Sucan,
Burada da bildiğim kadarı ile marketlerde soya sütü satılıyor ama her markette değil. Ayrıca pahallı olduğunu duydum, katkı maddeli olup olmadığını da bilemiyorum.
Eğer zamanınız varsa en güzeli kendi ev şartlarınızda, yani temizliğinden ve katkı maddesizliğinden emin olduğunuz soya sütünü hazırlamak en güzeli.
GErçi biraz zahmeti var (sütü hazırlamak çok kolay da ortalık dağılıyor, tencere tava kirleniyor falan).Fakat emek verilmiş bir şey hazırından daha çok lezzet içeriyor sanki.
Bir not daha...Soya ürünler ne yazık ki genetiği ile oynanmış ürünler olarak (özellikle yürt dışından gelmişlerse) "tukaka" edildiler... Bu konuda misafirlerim gitsin araştırma yapacağım, yazacağım.
O kadar çok misafir var ki su an evde (babam bile geldi, o çok nadir geliyor) , onlarla ilgilnemem gerekiyor doğal olarak, böylece bilgisayar başına geçtiğim zamanlarda rahatsızlık duyuyorum.
Blogumu ihmal da etmek istemiyorum... Kusura bakmayın ...