Pazartesi, Ocak 30, 2006

Bayat Ekmek Yemekleri Yarışması

Çok ekmek yapan ama hepsini yiyemeyen biri olarak bir sorumluluğum var. Mümkün olduğu kadar az ekmek çöpe atmak...

Bazen dünyanın dört bir yanındaki açları (evet ne yazık ki sadece Afrika'da değiller) düşünüyorum da çok üzülüyorum...

Bizim ekmeklerimiz (evde yapılanlar) katkı maddesiz oldukları için mi bilmem çok çabuk küfleniyor...Hayat hay huyu içinde kalmış ekmeği fark edip poşetleyip derin dondurucuya atıncaya kadar iş işten geçmiş oluyor.

Ayrıca komşulara sürekli ekmek servisi yapmak da olmaz. Bunun bir kaç nedeni var. Ekmek kışkırtıcı kokular salarak pişmesini tamamladığında asla yetmeyecekmiş gibi küçük geliyor gözünüze.
Ayrıca yarısını kesip komşuya götürmek bazen ayıp gibi de geliyor. Ancak 3 saatte piştiklerinden birini ben yiyim, bir daha pişireyim de onu komşuya götüreyim demek de o kadar kolay değil. Bir de insanları kendinize borçlu bırakıyormuşsunuz gibi olması da hoş değil.
O yüzden ekmeği komşularla paylaşmak arada sırada olan bir şey..

Ah bir de arzu ettiğim kadar ekmek yememem lazım (form kaybetmemek için)..

Bu durumda şu yarışmadan herkesi haberdar etmek istedim....Sefer Tası Hareketi adlı bir sivil örgüt (amacı globalleşmenin mutfak kültürümüze yapacağı olumsuz etkilere set çekmek- umarım doğru açıkladım) bayat ekmek yemekleri yarışması başlatmış...

Fikirler birleşir ve neler çıkar ortaya kimbilir...

Ayrıntılı bilgi için tıklayın.

Posted by Picasa

2 yorum:

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Biyce,
ekmek makinesini alıp bir köşeye koyanlar da var, benim gibi sürekli çalıştıranlar da...HAmur yoğurmak tezgahın üzerini toplamak gibi ek yükler getiri. Bir sürü de bulaşık ıkar. Bu makine seni bir çok işten kurtarıyor. Sen sadece tekneye gerekli malzemeleri koyuyorsun, düğmeye basıp kendi hayatına geri dönüyorsun. Ancak her zaman harika sonuçlar elde edemezsin. Bunun için bir denemeler günlüğü yaptım gördüğün gibi. Fakat genelde başarısız ekmeklerimi koymuyorum....
Israrla tavsiye ettiğim tariflerime güvenebilirsin. Mutlaka kabarıyorlar ve tatları harika demektir.
MArkaya gelince, benimki Sinbo ama geçen gün King marka bir makine gördüm ve ekmek haznesinin yanlamasına uzun olması çok hoşuma gitti. Ustelik bu 2 marka da aşagı yukarı aynı ucuzlukta. 80-100 milyon arası. Çok daha pahallı ve detaylı makineler var ama çalışma anlamında çok farklı değiller gibi...
Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhaba Binnur,
Ekmeklerimi evde kendim yoguruyorum ve firinda pisiriyorum. Sabahtan basliyorum hazirliga... Ogle vakti firindan cikmis oluyor. Aksam ustu tamamen sogudugunda da ("kuflenirse" korkusundan dolayi)posete sarip, buzdolabinda sakliyorum.
Cogu zaman da ekmek kizartma makinesine bile gerek duymadan yemeklerime katik ederek afiyetle yiyorum.
Ellerine saglik.