Cuma, Kasım 04, 2005

TARÇIN'IN KEPEKLİ EKMEĞİ

İste bu da bir dÖnem ekmek makinemi neredeyse dolaba kaldıracakken beni "tekrar hayata döndüren" ekmek... Kızımın sayfasında bu ekmek tarifi için Tarçın’a minnetimi bildirmiştim ama burada bir daha adını anmalıyım. Ben tarifi burada vermektense sayfanın adresini vermeyi tercih ediyorum. Hem hala Tarçın ile tanışmamış olanlar varsa tanışmış olur...

Not: ben ikinci tarifi, kepekli ekmeği yaptım. Çok hoş, kekimsi bir ekmek bu. Eşim bayıldı. Bu önemli bir nokta. Çünkü bir çok erkek gibi o da kepekli ekmek sevmez... Not 2: sayfadaki çavdarlı ekmek tarifini henüz denemedim. Deneyenler yorumlarını bana aktarırsa sevinirim.. Posted by Picasa

2 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba,sitenize bu aksam rastladim.Kesinlikle süper aslinda yatmam lazim ama bir türlü birakip yatamiyorum ayni zamandada pisirdigim ekmegin sogumasini bekliyorum.Ortak yanimizi anlamissinizdir herhalde bende ekmek makinesi tutkunuyum.Aslinda alali 3 hafta falan oldu ama her gün kullaniyorum sürekli tarif ariyorum.Portakal agacindan sevgili Haticenin forumundaki ve tarcininmutfagindaki konuyla ilgili yazilari okudum.Tarcinin(bu arada onada sevgiler ve tesekkürler) kepekli ekmek ve cevizli ekmek tariflerini pek cok kez pisirdim gercekten cok güzel oldular hatta en güzel ekmeklerim onlar oldular diyebilirim.Yalniz ben süttozu yerine suyun 1/8 ini süt olarak kullaniyorum.Cavdar ekmegine gelince tarcinin cavdar ununun saf cavdar unu olmasi halinde 2/3inin normal un kullanilmasi uyarisini atlayinca ortaya cok komik bir sey cikti ama atmadim birazcik baskiyla yedirdim.Hic kabarmayan ekmege benzeyen ama daha cok camur kütlesini andiran bu (mübarek)sey yinede lezzetliydi.Cok uzattigimin farkindayim bitiriyorum.Bun sonra artik sizi hep takip edecegimden emin olabilirsiniz iyi geceler.Hayal

Adsız dedi ki...

Merhaba,

Tarifleriniz çok güzel duruyor, biz yeni başladık. böyle bir kaynak çok iyi oldu :) Elinize sağlık , paylaştığınız için de teşekkürler...

yolladığınız tarifin linki şu şekilde değişmiş sanırım :

http://www.tarcininmutfagi.com/blg/?p=388

Bir de kepek için zararlı , bebeklere vermeyin türünden laflar dönüyor ortada , yorumunuz varsa bilmek isterim..

Güzelliklerle..

Canan