Pazartesi, Kasım 21, 2005

MISIRLI-MISIR UNLU EKMEK

Yine tarcininmutfagi.com dan bir tarif denemesi ile karşınızdayım. Sayfanın okuyucularından Mutlu adında bir bayan bu ekmek için “ailecek favorimiz” demiş.
Açıkçası ben yaparken sonucun bir fiyasko olacağından korktum. Mısır unu zaten ağır bir un. Bir de makinem sanki hamuru döndüremedi, topak topak oldu derken ben işe el attım. Açtım kapağı bir spatula ile makinenin karıştırıcısı ile zararsız bir eskrim mücadelesi yapıp unun karışmasına yardımcı oldum.
Mutlu Hanım’ın Tarçının sayfasındaki tarifini alıntıladım:

3/4 ölçü kabı yoğurt
1/4 ölçü kabı su diyor ama ben süt kullanıyorum
1 yemek kaşığı margarin diyor ama ben zeytinyağı kullanıyorum
2 çay kaşığı şeker
3/4 cay kaşığı tuz
3/4 ölçü kabı mısır unu
2+1/2 ölçü kabı beyaz un
3/4 ölçü kabı mısır (suyu süzülmüş herhangi bir konserve mısır)
1 cay kaşığı kuru maya (ben instant kullandım)


Sonra da 1 numaralı programa kurun makinenizi. Ayrıca isterseniz ay çekirdeği de atabilirmişsiniz (tabi mısır taneleri ile çekirdekleri makine ilk yarım saatten sonra size müsaade eden bip sesini verdikten sonra ekleyeceksiniz)

Bence leziz ama sıkı bir ekmek. Zaten Koyduğum un miktarına göre somunun küçük çıkmasından belliydi. Sarı ekmek sevenlere, mısır nerde olursa olsun severim diyenlere. Posted by Picasa

Hiç yorum yok: