Pazartesi, Kasım 21, 2005

KAKAOLU KOMİK MUFFİNLER

Bazı yabancı yemek kitapları veya web sayfaları muffinleri de ekmek kategorisine sokuyor. Öyle olmasaydı bile ben yine de bu komik muffinleri Ekmek blog'una koymadan duramayacaktım. Çünkü komikler ve lezizler. Ayrıca belki biraz abartılı kabardılar ama kabardılar işte. Yaşasın, sonunda hindi gibi kabaran muffinlerim oldu.Cuma günü Sabah Gazetesinin "Cuma" ekinde Sunay Babahan Kakaolu Muffinler tarifi vermiş. Linkini buradan vermek isterdim ama Sabah gazetesi sanırım eklerini internette arşivlemiyor, bulamadım.Neyse ben tarifi yazayım.(6 Kişilik)
1 yumurta
Yarım su bardağı şeker
Yarım çay bardağı süt
1 yemek kaşığı eritilmiş tereyağı
Yarım su bardağı + 1 yemek kaşığı un
1 çay kaşığı kabartma tozu
2 tatlı kaşığı kakao

Kakao hariç tüm malzemeyi çukur kapta karıştırıp ardından kakaoyu ekliyorsunuz. (Kek kabartmanın püf noktaları: her zaman önce şeker ile yumurtayı iyice çırpmak, unu eleyerek koymak, yumurtanın oda sıcaklığında olması-----dır ama acelem vardı bu püf noktalarının hiç birini uygulamadım)
Muffin kaplarını sıvı yağ ile sıvayın, 200 derecede ısıtılmış fırına koyup 12 dakika sonra çıkarın. 10-15 dakika soğumasını bekleyin. Afiyet olsun.

Ben şekeri biraz daha az koydum, çünkü kızıma yedirmek için yaptığım kekler bunlar. Bebeklerin vücuduna fazla şeker girmemesi gerekiyor.
Kızım da yedi ama 6 adet çıktı ve ben 2 tanesini yedim bile….Neyseki şekeri az.

Bu arada muffinlerin böyle rüzgar yemiş de yamulmuş bir dağa benzemiş olmasının nedeni fırının turbo olması olabilir mi acaba? Bir dahaki sefere her kalıp içine daha az muffin koyarak bu problemi halletmeyi düşünüyorum. Hem daha çok muffin çıkar böylece.Posted by Picasa

Hiç yorum yok: