Cumartesi, Kasım 26, 2005

ÇAVDAR UNLU - KAŞARLI MUFFİN


Real'den Söke'nin tüm ekmek unu karışımlarını aldım demiştim, arka arkaya deneyip tadınca tatları birbirini çağrıştırmaya başladı (yulaflı ekmek ile cavdarlı ekmeğin tatları arasında ben çok büyük fark bulamadım- belki normalde de tatları çok farklı değildir bilemedim) .
Bu yüzden değişik bir tat olur düşüncesiyle Çavdar un karışımının kutusunun üzerindeki çavdarlı muffinler tarifini denedim.

Malzemeler
1 yumurta
1 bardak süt
1/4 kap sıvı yağ (aslında daha az konulsa daha iyi olur)
1 bardak Söke çavdar unu karışımı
1 bardak beyaz un
3 çay kaşığı kabartma tozu
1 bardak rendelenmiş kaşar

Kaşar hariç sırasıyla tüm malzemeyi karıştırın. Ardından yarım bardak kaşarı da ekleyin. Yağladığınız muffin kalıplarına karışımı bölün. Isıtılmış fırına verin. 15 dakika sonra çıkarıp kalan yarım bardak kaşarı da bölüştürün, 4--5 dakika daha fırına verin. Kaşarlarınız fazla erimeden çıkarın.

Açıkçası muffinler gerçekten çok cazip şekilerde fırından çıktılar. Ben çok büyük bir hevesle yedim fakat aradığımı bulamadım. Az çok kaşarlı ekmek tadında.
Çevremde mama mama diye dolaşan kızım ise muffinlere bayıldı. Aslında şaşırmamak lazım. O zaten ekmek çok sever.

Not: kabartma tozu sanki muffinlere biraz karbonat kokusu veriyor. Limon rendesi konulursa iyi olur.
Not: Beğenmediysem neden bu tarifi bloga koydum? Beğenmedim değil, akşam üstü çay saatinde tuzlu poğaça niyetine yenilebilecek güzel bir alternatif.... Posted by Picasa

3 yorum:

kurtlu kitap dedi ki...

Merhaba Binnur Hn.,
Bu muffinleri yarın eşimle 5 çayında keyifle yemek için pişirmeyi düşünüyorum.Size biraz yavan gelmiş sanırım, içine kekik ve pul biber ekleyerek deneyeceğim.
Ama fırın ısısı konusunda yardıma ihtiyacım var.180 C uygun mudur? Bir de diğer kek ve muffinlerde yaptığım gibi turbo ayarında mı pişirmeliyim?
Tüm tarifler için ellerinize sağlık

Binnur A. Ö. dedi ki...

:) 180 derece ala.
ancak turboyu tavsiye etmem.
kekleri cok bozuyor.
umarım baharatlar daha iyi bir sonuc saglar.
afiyet olsun simdiden.

kurtlu kitap dedi ki...

Muffinler leziz oldular.birazcık dövülmüş sarımsak da ilave ettim diğer baharatlara, tuzlu beyaz peynir ve domatesle iyi bir ekip kurdular :)
Sizin sayenizde ekmek gurusu oldum okulda :)
uzun zamandır yapılması düşünülen bir kahvaltı vardı.Ekmeği benim getireceğimi söyledim, bigalı tarifinizden yapmıştım.Bayıla bayıla yenildi ve çok ince dilimlememe ve ekmek kocaman olmasına rağmen 5 kişi ekmeği silip süpürdü.ben mi?kalmadı ki, ben yarım dilimcik ancak yiyebildim :)
şimdi birlikte çalıştığımız doktorumuz okula kendi ekmek makinesini getirdi.her ekmek yapışta bana danışıyorlar :)
ekmekleri yapan ve tuşlara basan ellerinize sağlık :))