Çarşamba, Ekim 18, 2006

Ramazan Bitmeden....

Tüm sene boyunca bilirim çocukluk arkadaşımın yaşgünü 26 Ağustos.. Ancak takvimler 26 Ağustos’u gösterir ve ben başımda kavak yelleri, ya da aklım bir karış havada da denebilir, dolanır günü heder ederim.

30 yıllık dostluğun sadece son bir kaç yılı yukarıda tabir ettiğim şekilde geçmedi neyse ki (belki de neyseki dememeli, “yazık ki sadece son birkaç yılında tam zamanında hatırladım demeli”).

Seneler geçtikçe kavak yaprakları arasında dolanan yeller biraz daha dingin esiyor ve / veya yarı yolda kendi kendisini eleyen o gerçek gibi gözüküp de gerçek olmayan dostluklar sayesinde kimilerinin doğdukları günleri daha bir kadir kıymet duygusu ile hatırlar oluyorsunuz. Ve eliniz telefona uzanıyor…

Yine de konunun ekmek ile bağlantılı noktası ilk paragraf ile ilgili, belirtmeli!

Diyeceğim o ki, ben biliyordum aslında Dünya Ekmek Günü’nün 16 Ekim olduğunu ancak günü heder ettim gitti işte… Bunda ekmek ile yeterince uzun soluklu bir hukukumuz olup olmadığı faktöründen çok ekmek denen nimetin buna küsmeyeceği ile ilgili belli belirsiz bir düşüncenin etken olduğunu düşünüyorum. Sayfa müdavimlerini sorarsanız eğer, onlardan da ses çıkmadı ki bugün vereceğim tarifi iki araya bir dereye sıkıştırıp ekmeklerin gününe denk getireyim….

Kabul ediyorum, bugünlerde biraz ağırkanlıyım. Ama pide tarifi vermek için de Ramazan’ın bitmesi beklenmez ki canıııım ….

Ben biraz daha konuşursam Ramazan bitecek….

Malzemelere geçiyorum:

1.5 su bardağı su (aaa ne komik ... su bardağı su)
4/3 paket yaş maya (1 paket 42 gr)
1.5 tatlı kaşığı şeker
500 gr un
1.5 çay kaşığı tuz

(Tepside kullanmak üzere)
yarım su bardağı “tam buğday unu”
1 çorba kaşığı sıvı yağ

(Üstü için)
1 yumurtanın sarısı
yarım çay kaşığı tuz

(Fırın tercihi)
Biliyorum evinizde nasıl bir fırın varsa onun içinde pişireceksiniz, ancak belki kimilerinizde farklı alternatifler bulunur umuduyla özellikle not düşmek istiyorum: Mümkünse gazlı fırında yada elektrikli fırında (esasında odun fırınında olmalı ama....) pişirmenizi tavsiye ederim.

Turbo fırınlarda yeterince kabarma sağlayamıyorsunuz maalesef. Bunun nedeni içerdeki durmaksızın süren hava devranı olsa gerek.Yapım Aşamaları:

Aşamalar

1-Ilıtılmış suyun içinde mayayı ve şekeri eritin, tuzu unun içine karıştırın ve bu unu mayalı suya yavaş yavaş ekleyerek kek hamurundan biraz daha koyu olacak şekilde bir hamur oluşturun. (çok akışkan olmamalı) 10 dakika karıştırın, Tüm bu karıştırma işlemini çatal ile yapabilirsiniz.

2-Hamuru üzerini örterek1.5 - 2 saat dinlendirin (bu süre sonunda kocaman kabarmış bir hamurunuz olmalı) Ardından hamuru tekrar karıştırın ve ikiye bölün.

3-Tepsiyi sıvı yağ ile yağlayın ve üzerine tam buğday ununu dökün. (hamurun tepsiye yapışmaması için bu işlem çok önemli)

4-Bir kapta yumurtanın sarısını çeyrek çay bardağı su ile sulandırın ve yarım çay kaşığı tuzu ekleyerek karıştırın

5-İkiye böldüğünüz hamurun bir parçasını tepsiye dökün ve elinizi yumurtalı karışıma sokarak ıslatarak hamura pide şeklini verin. (elinizi devamlı yumurtalı karışıma sokun hamurun üzeri bu karışımı iyice emmeli)

6-Pidenizin üzerine elinizin serçe parmağı ve bileğiniz arasında kalan kısmı ile bastırarak kolaylıkla baklava dilimi şeklini verebilirsiniz.

7-Üzerine bolca susam ve çörek otu serpin ve oda sıcaklığında 25-30 dakika bekletin ( bu bekletme pidenin kabarması için çok önemli)

8-Son olarak 230 derece fırında üzeri tamamen kızarıncaya kadar pişirin.

İşte size gerçek ramazan pidesi….Ciddiyim, gerçek bir ramazan pidesi (tekrar etmekte fayda var)

İşin güzel yanı artık hangi ülkede yaşadığınız veya yılın hangi ayında olup olmadığınız fark etmeyecek. Canınız ne zaman isterse ramazan pidesi yiyebilirsiniz….

Meraklısına değil herkese tavsiye edebileceğim bir tarif...
Posted by Picasa

20 yorum:

Zeynep B. dedi ki...

Pideye mi sevineyim yoksa senin yeni yazını gördüğüme mi sevineyim karar veremedim ...:)))

Bocuruk dedi ki...

Sayfadan gelen ekmek kokuları ve pide tarifin ramazan bitmeden pide yapımını deneme isteği verdi bana. Ellerine sağlık :)

Adsız dedi ki...

pideyle alakasız bi sorum var örtmenim...(parmak havada)ben bu tariflerin birinde keçiboynuzutozu görmüştüm.derhal hisarönüne uçtum ve aldım çünkü keçiboynuzunun toz olmamış haline de bayılırım.aradakuzunun kahvaltısına bile birazcık koyduğum oldu.geçenlerde muffin denememde kakao koymadı 1 çorba kaşığı kadar ondan koydum ama muffinlerde beni kendimden geçirecek kadar ne tat ne koku.acaba yaptığım şeyi rezil etmeden max. ne kadar koyabilirim bu büyücü tozundan?böyle bişii denediysen tavsiyene ihtiyacım var..

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili YEmyeşil,
hırsızlık olayına cok üzüldüm. gecmis olsun. cana gelecek mala gelsin diyecegim elbet.
en azından PC calısıyor bu cok onemli :)
evet keci boynuzunu ben de cok severim ve tozu ile birseyler yaptım
hemen linklerini vereyim.
az zamanım var ..sonra devam ederiz.
http://ekmekkokusu.blogspot.com/2006/05/keiboynuzu-diye-bir-nimet.html

http://ekmekkokusu.blogspot.com/2006/05/bir-baka-besin-bombas-kekmek.html

http://ekmekkokusu.blogspot.com/2006/05/yeni-dnyann-geleneksel-ekmei-tarn-kuru.html

Adsız dedi ki...

Binnur,
Aklıma sen geldin dünya ekmek gününde, siteni de açıp baktım ama haber vermedim sana. Ne bileyim, haber vermek itici geldi; eğer sen çok yoğunsan bir görevi hatırlatmak ve seni telaşlandırmak söz konusu olacaktı. hem zaten böyle günlerin çok suni olduğunu düşündüm senin ekmekle kurduğun sıcak ilişki için de fazla resmi.
Bence de küsmemiştir sana ekmek.
Sevgilerimle.

munevver dedi ki...

Nehirin yeni yaşı kutlu,kendisi mutlu,sağlıklı bir çocuk olsun inşallah!...

İyi bayramlar..
nanelimon..

Pinar dedi ki...

Peki hazir ekmek hamurundan yaparsak da pide sayilir di mi? Bayraminiz kutlu olsun. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

Merhabalar Binnur hanım harika görünüyor ellerinize sağlık. Bu ölçülerle iki adet mi pide çıkıyor yani? Biryerde hamuru ikiye böldüğünüz yazıyorda.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Pınar
pek emin degilim hazır ekmek hamurundan pide türü bir sonuc elde edecegine.
ama eger denersen bize de haber verir misin?

Binnur A. Ö. dedi ki...

sevgili tulosh
evet 2 adet pide cıkıyor bu tariften.
kapalı bir kaba koyup dolaba koyarsan ertesi gun de degerlendirebilirsin hamuru.
sevgiler

Adsız dedi ki...

BINNUR HANIM MERHABA.. EKNEK KONUSUNDA BIR UZMANA ULASABILMEK COK HOS.. UMARIM BANA GERI DONUSUNUZ OLABILIR..ben colyak hastasi oldugumu ogrendim 1 ay once ve bunun akabinde glutensiz unuda kullanamayacagimi ogrendim maalesef.. bu durumda soya unuyla ve nohut unuyla ekmek yapmam gerekiyor ancak maalesef tarif bulamiyorum. tarif bulsamda icinde mutlaka diger un katkili oluyor. bu arada sut ve yogurtta tuketemiyorum. maya yerinede kabartma tozu kullanabiliyorum. biliyorum isim cok zor ama belki elinizde bana uygun bi tarif bulunuyordur. eger bana yardimci olabilirseniz cok sevinirim. tesekkurler. E-MAIL ADRESIM:aysegul@tekfen.com.tr sevgi ve saygilarimla aysegul tugay..

Dilek'ce dedi ki...

Sevgili Binnur, görmüssündür belki bütün yabanci bloglar yogurmadan ekmege el attilar. Sonuclar cok iyi görünüyor. Alman blogcular cok degisik seyler ekleyerek cogaltilar cesitleri. Benim elim bir türlü varmadi zamansizliktan. Belki sen denemek istersin diye düsündüm. Senin blogun özellikle ekmek blogu oldugu icin:)
orjinal tarif. Bir de videosu vardi ama baglanamadim!?
Bu yapanlardan bir örnek, bu da baska
bir örnek.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Dilekcim cok tesekkur ederim.
Evet farkındayık ekmek son zamanlarda baya revacta. Esasen binlerce yıldır revactaydı :)
Link icin tesekkur ederim.
Sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Az önce pideyi fırından çıkardık ve yanında hiçbir şey olmadan tek başına yedik. Harikaydı, ancak çok özel bir pastaneden alınan ramazan pidesi bu kadar lezzetli olabilir.
Eşimin tek şikayeti neden üzeri yeterince kırmızı değil oldu. Bir daha ki sefere üstüne sürdüğüm yumurtalı harçta su miktarını az tutarsam daha kızarmış görünümde pideler elde edebilirim sanırım.
Tarif için sonsuz teşekkürler...

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Pınar,
beni en cok memnun eden yorumlardan biri bu işte: yaptık -ve bayıldık :)

Cok cok sevindim.
dediğin gibi yumurta sarısı fazla tutularak daha koyu bir üst elde edilebilir..
afiyetler olsun

Adsız dedi ki...

merhabalar,
pide icin acaba yas maya yerine kuru maya koysak bi sey fark eder mi dersiniz. evet derseniz bir de kac kasik yaklasik gerek?
cok tsk.ler simdiden.
Elcin

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgli Elcin
Taifin gelenekselligini bozmamak adına ben yaş mayayı oneririm.
Aslında yaş maya bulmak işten bile degil. her marketin doguk reyonunda kibrit kutları gibi dizilmis seni bekliyorlar.
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

tsk. ederim Binnur:) dogru vallahi marketlerde minicik halleri ile var. Deneyecegim pide tarifini.. Iyi gunler dilerim.
Elcin

Adsız dedi ki...

öncelikle tarif için gerçekten teşekkür ederim aradığım lezzetin tarifini sizin sayenizde bulmuş oldum.ben pideyi yaptım tadı çok güzel aynı fırından alınan pidenin tadı gibi fakat piştikten sonra çok sert oldu.ben yaparken üzerinin yumurtası güzel kızarsın diye su karıştırmadan yaptım acaba bu yüzden olabilirmi?birde yaş mayayı bir paket katmıştım ayırmaya erinmiştim.bu arada yaptığım pideyi sertte olsa bitirdik şimdi tekrar yapmak için sizin cevabınızı bekleyeceğim.

İZMIR EVDEN EVE NAKLİYAT ATASUN EV TAŞIMA dedi ki...

Asansörlü evden eve nakliyat sektörümüze çok büyük fayda sağlamıştır. Yüksek katlarda ve dar merdivenlerde eşya taşınırken çok sayıda zarar oluşabiliyordu. Çünkü hem kat yüksek ve merdiven dar olunca ister istemez eşya eleman sayesinde zarar görüyordu. Şimdi ise son model gelişmiş taşıma asansörleriyle eşyanız hem zahmetisz hemde sorunsuz şekilde taşınıyor. Artık elemanlarımız yüksek ve dar merdivenlerde çok yorulmadan rahat şekilde eşya taşımasını yapabiliyor. İnsanların taşımada ne kadar yıprandığını hepimiz çok iyi görüyorduk. Asansörlü ev taşımayla artık taşıma elemanlarının zorlanması engellenmişdir.

evden eve nakliyat
izmir evden eve nakliyat
İzmir Evden Eve Nakliyat
Buca evden eve nakliyat
Karşıyaka Evden Eve Nakliyat
Bornova evden eve nakliyat
evden eve nakliyat
Parça eşya nakliyat
İzmir evden eve nakliyat
İzmir Kiralık Asansör
şehirler arası ev taşıma