Cumartesi, Nisan 01, 2006

Starter- Ekşi Maya Gün 3: Beklerken Boş durmayalım

Makinede Yulaf Ezmeli Ekşi Maya Ekmeği

1/3 kap yulaf ezmesi
3 kap un
¾ kap ekşi maya (starter)
¾ kap süt
4 çay kaşığı margarin ya da tereyağı
1 (yemek kaşığı) kaşık şeker
¾ çay kaşığı tuz
2 çay kaşığı instant maya (Ya da 1 çay kaşığı aktif kuru maya- ancak ben birincisini tercih ederim)

1-Ara sıra karıştırmak üzere yulaf ezmelerini alçak bir fırın kabına koyup 180 derecede 15-20 dakika pişirin. Ardından soğutun.

2-Yulaf ezmesini una karıştırın, kalan tüm malzemelerle beraber ekmek makinenizin tavasına koyun. Tabi en alta sıvılar en üste un ve onun da üstüne maya olmak üzere….
Temel beyaz ekmek programında makinenizi çalıştırın.

Dilim başına besin değeri: 140 calori.

Not:Biliyorsunuz
ekşi maya yapmaya başladım 3 gün evvel. Ancak toplamda en az 5 gün olmak üzere 10 güne kadar oda sıcaklığında beklemesi gerekiyor bu mayanın. Ben bu süreç de boş durmamak adına size ekşi mayalı tarifler veriyorum. Eğer siz de benimle beraber başladıysanız bu işe, süre sonunda elinizde hazır bir kaç tarif bulunsun diye. Posted by Picasa

1 yorum:

asliberry dedi ki...

Binnur, Nehirle seni sobeledim.Svg.