Pazar, Mart 26, 2006

Havuç-Nane Ekmeği

Malzemeler
1 kap süt
1 kap rendelenmiş havuç
1 kaşık bal + 1 kaşık şeker (ya da 2 kaşık bal ya da şeker)
1 kaşık margarin ya da tereyağı
2 kap tam buğday unu
1 kap beyaz un
(miktarı size bağlı) keten tohumu
1 çay kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı nane
2 çay kaşığı instant maya



Havucumun tadı öyle pek de ben buradayım diye bağıran türde değildi, hele bir yaz gelsin şeker havuçlarını kıtırdatmaya başlayalım o zaman daha iyi hissettirir kendini bu güzel sebze ekmekte. Ama nane tahmin ettiğimden de baskın çıktı ve yakıştı ekmeğe.

Çocukluğumun nane – limonlu günlerini mide bulantısı ile bir tuttuğumdan nane kokusunu pek sevmem aslında… Ya da “sıcağa girmiş” nane kokusunu demek daha doğru. Yoksa nane parmaklarının arasında ezdiğinde “kız” gibi güzel kokar, benzersizdir.

Nasıl olduysa karar verdim ekmeğime nane koymaya..Hani çorbalara ateşten almaya yakın koyarlar ya bu otu, kokusu uçmasın da kalsın diye, ben de dedim ki kendime “ta en başında koyarak tekneye, kokusunun uçup gitmesini sağlarım, geriye hafif bir aroma ve yeşil noktalar kalır.”

Öyle olmadı. Ama hoş oldu.
Üzerine peynir sürdüm yedim. Bir daha kestim bir daha yedim….

(Temel programda, 1,5 somun ve medium kabuk rengi ayarında) Posted by Picasa

6 yorum:

Binnur A. Ö. dedi ki...

:)

Gerçekten felaket bir cumartesi geçirdim. Nehir 16 aydır hiç olmadığı kadar huysuzdu ve tüm rutinlerini bozmuştu (beraberinde bizim sinirlerimizi de)
MEğer üst azı dişlerinden ikisi çıkıyormuş.
BU durumda bu ekmeğin tarifini bile koyacak gibi değildim ama uzun zamandır bir tarif koyamadım diye alel acele yerleştirdim yazıyı Pazar günü.

O zamana kadar ekmeğin görüntü olarak cazibesi kalmamıştı. 1,5 somun ekmegin kabarması gerektiği kadar kabardı onu söyleyebilirim.

Tüm bunları açıklayacak vaktim bile yoktu..
Eh artık bi dahaki sefer fotoğraflı bir tarif gelir :)

Binnur A. Ö. dedi ki...

Benimkisi biraz da iç dökmeydi zaten :)

Safran dedi ki...

Binnur merhaba öncelikle ekmeğin çok ilginç bir karışımdan meydana gelmiş, tadını merak ettim deneyeceğim...Nehirle ilgili de izin verirsen birkaç şey söylemek isterim. Dişlerinin çıkmasına ek olarak , 16. ayda rutinlerinin bozulmuş olmasının aslında kızının çok sağlıklı bir biçimde geliştiğinin de bir göstergesi olduğunu biliyor musun? Benim oğlum 22 aylık...18 ay civarında o uslu, herşeyi saatle yapan çocuk gitti ve gece uyanmaları, huysuzluk vb. başladı, araştırdım bende...ABD'den uzmanların yazdığı Baby Center web sitesinden yararlanmanı tavsiye ederim, ben de üyeyim...Meğer bu döneme "erken / ön ergenlik" deniyormuş ve sağlıklı her çocukta yaşanıyormuş, rutinler bozuluyormuş, seni çok iyi anlıyorum yani, sevgiler...:)

Binnur A. Ö. dedi ki...

Safran çok teşekkür ederim bu destek için.
GErçekten kendimi cok kötü hissetigim bir döneme girdik çünkü..
Eşim de geçecek diyor...
Bizim ergenlik problemimiz kalmadıgına göre, bu da bitecek demektir.
O sayfaya ben de üyeyim, düzenli olarak bültenleri geliyor ve bu ay şunu yapar dediğnde gerçekten de yapıyor olması beni de ilginc bir sekilde rahatlatıyor (cunku bu gelişimini bir parcası şımarıklıgının degil diye düsünüyorum).
Ama ergenlik tanımlamasına henuz rastlamadım (demek bizimki erken girdi)
Sevgiler.
Öpüyorum minik oglunu

Tijen dedi ki...

binnur'cugum,
berna sana ulasti mi? izmir'den bir arkadasim, ekmekle ilgili senin siteni önermistim ona.
ellerine saglik!
ben de bugün ekmek resmi koydum siteye..
ev ekmegi gibisi yok!
tijen

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Tijen,
Ekmeğine bayıldım...
Berna ulaşmadı bana henüz. sevgiler