Cumartesi, Mart 18, 2006

Gerçek Focaccia şeklinden belli olur....

Cuma günü yayınladığım ekmek makinesinde kuru domatesli – kaşarlı focaccia güzel bir ekmekti ama gerçek anlamda bir focaccia değildi açıkçası.

Focaccia = Mini pizza

dersek çok yanlış konuşmuş olmayız her halde...

Hatta söylenen o ki focaccia pizza’nın atasıymış. Daha kalın bir hamur ile yapılması ve mini boy olması bu gerçeği saklayamayacak kadar önemsiz birkaç özellik sadece.

İşte bu yüzden bloglarında yayınlasınlar ya da yayınlamasınlar focaccia yapan tüm arkadaşlara benimki pek tanıdık gelmemiştir…

Benim verdiğim tarif o gün elini hamura bulamaya üşenenlere göre… Ancak bir dahaki sefere söz konusu ekmeğimi ille de makine katkısı ile hazırlamak istiyorsam hamur programını kullanarak gerisini de 10 parmağıma ve iki "aya"ma teslim ederek yapmak istiyorum.

Ama öncelikle küçük bezelere böleceğim ve elimle yassıltacağım hamura parmaklarımla küçük oyuklar açmam gerek. Ardından bu bezelerin üzerine daha önceden yağda sotelediğim soğan – sarımsağı ve haşlanıp süzülmüş domates kurularını yerleştirmem tabiî ki…Fırına vereceğim focacciaları indirmeden 5 dakia kadar evel kaşar rendesi ile de mükemmelleştirirsem iş tamamdır.

Önceki tarifteki makine hamuruna alternatif bir başka tarif isterseniz:

(4 kişilik hamur)
3/8 kap su
1 kaşık zeytinyağı
1 kap un
½ kaşık şeker (önceki tarif şekersizdi)
½ çay kaşığı tuz
1 çay kaşığı instant maya

Daha önce yapılıp yayınlanmış bir kaç alternatif focaccia:

Sibel’in Kahvesi







Yararlandığım resimler: http://www.mniammniam.pl/p.php?p=5825
ve adları yanlarında yazılı olarak link verilmiş bloglar veya yemek siteleri...
Posted by Picasa

7 yorum:

Safran dedi ki...

Merhaba Binnur...
Siteni, hazırladığın ekmeklerin güzel resimleri eşliğinde neredeyse kokuları burnumda zevkle okuyorum. Ekmek yapmak senin gibi benim içinde bir tutku, ancak benim minik oğlum pek bir ilgici olduğundan, açıkçası artık hamurlarını elimde yoğuracak kadar zaman bulamıyorum ve bu nedenle ekmek makinamı oldukça seviyorum...:) Verdiğin Focaccia tarifini ben de makinede hamurunu yoğurtup elimde şekil vererek deneyeceğim...Güzel tariflerde buluşmak dileğiyle, sevgiyle kal...

Safran

Çileksuyu Sibel dedi ki...

selam binnur,

benim en favori ekmeklerimden,hatta blogda yayinladigim ilk ekmek tarifidir,mis gibi yayiliyor kokusu cok seviyorum,resmen imzasini atiyor ortaliga ben taze ekmegim diye..sinifta ogrendigim tarif daha bir hamurumsu oluyordu ici,gecenlerde kuru domateslisini denemistim,siniftakinden daha lezzetli buldum,odun ekmegi gibi oldu...
ne cesit yapilirsa yapilsin,bi ekmek cok guzel bir ekmek..hos butun ekmekler cok guzel:)
sevgimle..

Nes london-ist dedi ki...

senden esinlendigimi itiraf ediyorum,ekmek makinem yok ama firinda yine de basarili calismalarim oluyor, taze ekmek huzurlu biseydir,esin vermeye devam et lutfen,sevgiler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili NEs,
Oralarda Türk ekmeği özlemi de çekiyosundur sen şimdi...:)
Ama dediğin gibi nerde pişerse pişsin taze ekmek huzur veren bir şey..
TAriflerimin işe yaramasına çok seviniyorum.
Sevgiler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Sibelle, taze domates suyunu bırakıp hamurlaştırıyor galiba bazı ekmekleri.. Kuru domatesin özlü kokusu hic bir seyde yok zaten..
Sende de focaccia tarifi oldugunu gördüm ancak resim yok diye eklemedim o gün postuma (küsmedin değil mi?)

Adsız dedi ki...

Focaccia= Çörek = Lezzetlendirilmiş ekmek.

Dünya Mutfaklarında Ekmek çeşitleriyle ilk sırada olan mutfağımızı bırakıp, yabancı mutfaklarınkini öne çıkarmanın doğru olmadığına inanıyorum.
Bu güzel siteye emeği geçenlere Binlerce teşekkürler.
Sır yok yalnız dikkatli okumak gerekiyor.
Başarılarınızın devamını dilerim.

Emrullah Gumustas
Gastronom

İZMIR EVDEN EVE NAKLİYAT ATASUN EV TAŞIMA dedi ki...

Evden eve nakliye izmir sektörü içerisinde en iyi kurumsal ev taşıma firması olan Atasun evden eve nakliyat Çeşme'den evden eve nakliyat işlerinizi gerçekleştirir. Ev taşıma işinizin sorunsuz ve güvenilir bir nakliye firması olan bizlerle taşıtın sizlere güvenceli sigortalı ambalajlı ve marangozlu bir ev taşıma sunalım. Evden eve nakliyat izmir firması olan bizler Çeşme'den tüm türkiye ve başta Buca olmak üzere tüm izmir ilçelerine ev taşıma işlerinizi yapmaktayız.
Çeşme'de asansörlü taşıma ile eşyalarınızı hasar görmeden taşır bütün evinizin toplamasını yapmaktayız. İzmir evden eve nakliye firmaları arasında en iyi ev taşıma firması olmamızın sebebi sizlere sorunsuz ve güvceli biz hizmet sunmamızdan kaynaklanmaktadır. Eşyalarınız evinizde özenle paketlenir mobilyalarınızın demontesi yapılır taşınacagınız adreste de bütün eşyalarınız tekrardan kurulur.
En uygun fiyatlı nakliye firması olan bizler kaliteli uygun fiyata sundugumuz hizmetle Çeşme'den ev taşıma, parça eşya taşıma, eşya depolama, asansörlü ev taşıma,izmir evden eve nakliye işlerinizi bizlere verin rahat bir hizmet alın.
evden eve nakliyat
izmir evden eve nakliyat
İzmir Evden Eve Nakliyat
Buca evden eve nakliyat
Karşıyaka Evden Eve Nakliyat
Bornova evden eve nakliyat
evden eve nakliyat
Parça eşya nakliyat
İzmir evden eve nakliyat
İzmir Kiralık Asansör
şehirler arası ev taşıma