Cumartesi, Şubat 04, 2006

Ekmek Salatası

Bugünlerde yenmeyen, çöpe giden ekmeklere iyice üzülür oldum. Her ne kadar dikkat etsem oldukça yüksek oranda ekmek ziyan oluyor. Bu şehir, benim şehrim gibi daha çok serçe ve kumru ile süslenmemiş ortalık hep karga dolu...Ama o da bir can deyip onlara da arada ekmek veriyorum tabi. Ama henüz süreklilik kazanamadım çünkü bu da bir organizasyon istiyor :)

Kalan ekmekleri değerlendirelim derken derken geçen gün Sabah Gazete'sinde Ayşe Tüter'in ekmekli bir salata tarifine rasladım. Raslamamış olanlara, Tüter'e sevgi ve selam yollayarak, tarifi aktarıyorum

Malzemeler:
* 1/2 adet ekmek (bayat)
* 3 çorba kaşığı ceviz içi (iri dövülmüş)
* 1/2 çay bardağı tahin
* 1 adet limon suyu
* 4 diş sarmısak (dövülmüş)
* 1 çay kaşığı kimyon
* 1 çay bardağı su
* 2 çorba kaşığı zeytinyağı
* 1/2 demet maydanoz (kıyılmış)
* 1 adet domates


Ekmekleri ufalayın. Kızdırılmış zeytinyağında renkleri altın sarısı oluncaya kadar kısık ateşte karıştırarak kızartın.
Maydanoz ve cevizleri ekleyip, harmanlayın. Servis tabağına yerleştirin.
Tahin, limon suyu, sarımsak, kimyon ve suyu iyice karıştırıp, ekmeklerin üzerinde gezdirin.

Domateslerin kabuklarını soyun, çekirdeklerini alın. Küçük küpler şeklinde doğrayın.
Salatayı domateslerle süsleyip, bekletmeden servis yapın.

Not: Fotoğraf bana ait. Türk ekmeği denemem sonucunda elde ettiğim ekmekler. Posted by Picasa

3 yorum:

Sibel dedi ki...

Ben denemiştim Ayşe Tüter'in bu tarifini. Çok güzel oluyor, herkese tavsiye ederim...

ZeYNeP dedi ki...

bizde de bayat ekmek hic kalmiyor nedense, daha dogrusu ekmek kalmiyor :)))
Bende denemek istiyorum ama, cok hos geldi gozume tarifi.
Tesekkurler Nehir.

Zeynep

Binnur A. Ö. dedi ki...

Eğer daha hızlı ekmek tüketiyor olsaydık ben de daha çok ekmek yapıyor ve sayfaya koyuyor olurdum...Biz de ne yazık ki ekmek kalıyo Zeynepcim. BUna çok üzülüyorum...ASlında ben arzu ettigim kadar yesem kalmaz ama...