Çarşamba, Ocak 04, 2006

Kayısı Ekmeği

Malzemeler
1 1/4 kap su
1/4 kap pekmez (kayısı reçeli de koyabilirsiniz)
2 kaşık zeytinyağı (tereyağı da koyabilirsiniz ama ben z. yağını daha sağlıklı buluyorum)
3 + 1/3 kap un
1 ½ çay kaşığı tuz
2 yemek kaşığı süt tozu
3 çay kaşığı instant maya
3/4 kap minik doğranmış kayısı (ben aktarda kurutulmuş tropik meyveler buldum onlardan da ekledim- ananas, mango ve tropik üzüm kurusu)



Ekmeğe çok yakışıyor kayısı.. Keşke daha çok koysaymışım.
Ama bu bir tatlı ekmek uyarmalıyım. Sanırım Pazar kahvaltıları için uygun denebilir. Yani bir asorti işte :)
Evde kayısı reçeli yoktu pekmez koydum... Ama kayısı reçeli ile tadı bambaşka olacaktır eminim. Deneyen olursa söylesin.

Temel programda, 2 lb ayarında yaptım ama çok kabarık bir ekmek olmuyor. Bunun nedeni kayısı aslında. Kayısımın gün kurusu denen türden, yani sülfür ile rengi açılmamış olan türünden olması gerekirdi esasen. Sülfür insan sağlığı için çok yararlı bir madde olsa da görünen o ki ekmek kabarması için çok da yararlı bir etken değil.
Posted by Picasa

2 yorum:

Hülya YILMAZ dedi ki...

Sevgili Nehir,
Sayfanı ziyarete geldim, çok da sevdim. Ben de ilk ekmeğimi yapmıştım.(senden yorum almıştım) o kadar başarılı oldu ki bundan sonra sık sık yapacağım. Meyveli ekmekleri denemeye cesaret edememiştim sayfanı ziyaret ettikten sonra denemeye karar verdim.
Seni linklerime alıyorum.
Sevgiler.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Hülya,
Sayfanda sevgili Tijen "Ekmek yapan kadınları seviyorum," demiş hani...Al benden de o kadar :)

Bugün ekmek teknesine kayısı ekmeğinin malzemelerini koyup çıktım dışarı. Eve döndüğümde apartman bile mutluluk kokuyordu...

Beni linklerine eklediğin için teşekkür ederim. Ben de yavaş yavaş bir linkler listesi oluşturmak istiyorum. Siftah senden :)
Sevgiler