Salı, Ocak 01, 2008

Anason kokan ekmek......

1 kap süt
1 yumurta
2 kaşık zeytinyağı (veya tereyağı)
Yarım kap teflon tavada çevrilmiş ruşeym
2 kaşık şeker
1 çay kaşığı tuz
Yarım çay kaşığı anason

2 ½ kap un
1/3 kap irmik

2 çay kaşığı instant maya

Ruşeym hakkında uzun uzadıya yazdığım bir nimet. Ancak muhtemelen elinizde ve dahi evinizde bulunmuyor. Olsa fena mı olurdu? Hayır olmazdı elbet. Ama bugünün ekmeği onsuz da olabiliyor.. Ruşeym yerine aynı oranda irmik koyabilirsiniz. Fakat sıvı az gelir mi diye makineyi ilk yoğurma esnasında arada kolaçan etmekte fayda var. Bu durumda bir iki kaşk daha süt ya da sıvı eklersiniz.
Fakat bu tarif ruşeymsiz oldu mu çok da sıradışı bir tarif olmayacaktır, bildirmekte fayda var.

NOt: Bu fotoğraf aslında bu ekmeğe ait değil. Ekmeğimizin fotoğrafını çektiğim zannıyla onu ailenin tüketimine sunma gafletinde bulundum ne yazık ki. Ancak benim için önemli olan denemenin kabarma açısından ve tat açısından ne kadar başarılı olduğudur. Yaptım- kabardı, hem de gayet güzel bir şekilde. Bu durumda bir başka ekmeğin resmini koymayı yanlış bulmadım. Siz?

8 yorum:

Adsız dedi ki...

nihayet yeni bir ekmek:)hem de anason kokan..severim ben bu kokuyu, gerçi artık bana direk emzirmenin ilk günlerini hatırlatıyor:)eee süt bol ve gaz az olsun diye az devirmedim rezeneli-anasonlu bitki çaylarını.o günlerin anısına yapmalı bu ekmeği..
Bu arada son bir kaç gelişimde bu sayfaya, daha sayfa açıldığı anda kendiliğinden değişip bir reklam sayfası çıkıyor..bilgin dışında olabilir diye söyleyeyim dedim..
Özlemişiz ekmeklerini ve anlatan anneyi:)
sevgiler..

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Ahu,
evet anason annelere cok tanıdık bir isim ve koku. mideye cok faydası vr.

BU arad areklam olayını farkettim sanırım sayaclardan biri yuzunden oluyor bu isi halletmem gerek sagolasın

Yasemin dedi ki...

binnurcum ne zaman sayfana girsem daha seninki yuklenmeden absurd bi sayfa aciliyor.. yeniden geri donuyorum senin sayfana sanirim bi problem var :(

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Yasemin
sayfamdaki gereksiz eklentileri kaldırdım. sanırım bu yuzden geliyordu o korsan sayfa. ama simdi ben degisim oldu mu ffarkedemiyorum.
acılısta yine baska sitelere yonlendirme var mı (bende artık yok gibi)

Zeynep B. dedi ki...

yeni yılda yeni bir tarifle ! :) Sevindim dogrusu. BAna eski Binnuru anımsattı. Hani ardı ardına ekmekleri yapan. (Yapıp da tüketen mi demeliyim acaba ??) :)

NiNo dedi ki...

uyy anason kokmasa olmuyomu :( ben pek sevmemde o kokuyu ;)

Binnur A. Ö. dedi ki...

hehehe
nino o zaman kokan ekmek olur adı :)
neden olmasın olur tabi..

Evden eve nakliyat dedi ki...

Harika Bir Site Takip Edilmeye Değersiniz