Çarşamba, Aralık 26, 2007

TARİFLERİNİZİ GÖNDERİN ve 2 tarif


Arkadaşlar,

Uzun zamandır hem ikinci kitap çalışmalarım hem de ara vermiş olduğum iş hayatına dönüş yapmamdan dolayı ekmek sayfamı ihmal ettim. Bu durum beni çok üzüyor. Sayfayı ekmekseverler için bir şekilde canlı tutmak istiyorum.


Teklifim şu: Başarıya ulaşmış tariflerinizi (ve elbette fotolarını) benimle ve diğer ekmekçilerle ekmekkokusu vasıtasıyla paylaşmanız.


Bu arada ben de boş durmayacağım tabi.


Aslında Pazar günü pişirdiğim güzel bir ekmeğim var ama daha evelden yukarıdaki teklifi yapmış olduğum sevgili Ayşegül Temiz'in 2 ekmeğini (kendi rızasıyla tabi) sunmak istiyorum ben bugün.


Ayşegül harika iki ekmek yapmış... Flickr'daki kendi sayfasında şu şekilde de sunmuş ekmeklerini.. (Değiştirmeden alıntılıyorum. Bu arada benim ekmek de bir kaç gün sonra gelecek. Sizlerden de beklerim. Sevgilerimle. Binnur)


Ayşegül'de sıra:

doğumgünümde ekmek makinası hediyesi alınca ara verdiğim ekmek denemelerime tekrar başladım.

dün kahvaltıya gelen kuzenlerim için yaptığım ekmek çok beğenildi :)

hem besleyici hem de sağlıklı ekmek oldu köy ekmeği,


(Makine ekmeğinin) tarifine gelince:1+ 1/4 kap su

2 çay kaşığı tuz

2 tatlı kaşığı şeker

2 kaşık tereğağı (eritilmiş)

1 yumurta (çırpılmış)

4 kap un

1+ 1/2 çay kaşığı toz maya (Ayşegül muhtemelen aktif kuru maya kullanmış)

beyaz ekmek programında pişirdim


haşhaşlı çöreğin tarifi :2 kaşık haşhaş ,

1 kaşık tahin 1 bardak sıvıyağ ile iyice karıştırılır,bir kenarda bekletilir

1 bardak süt

1 bardak yoğurt

1 bardak sıvıyağ

3 yemek kaşığı şeker

2 çay kaşığı tuz

yarım paket yaş maya

aldığı kadar un ile yumuşak hamur yapılıp mayalandırılır

tabak büyüklüğünde açılıp haşhaşlı karışımdan sürülür ve bükülerek sarılır.

üzerine yumurta sarısı sürülüp pişirilir


afiyet olsun

10 yorum:

daimamutfak dedi ki...

Binnircuğum yazmana sevindim.Sakın buraları ihmal etme.Sevdiğim bir blog arkadaşımsın.İşine dönmene ise çok sevindim.Hayırlı olsun..Mutlu yıllar.Sevgiler..

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili Neriman,
sizleri bu kadar ihmal ettikten sonra bile sevgi dolu mesajlar almak beni cok mutlu ediyor.

Bu blog benim ilk gözagrım, onu ihmal ederek hem kendime alıstırdıgım dostlara hem de kendime haksılzık yapmıs oluyorum.

Sana da iyi seneler. Cok tesekkur ederim, sagolasın.
sevgilerimle

NiNo dedi ki...

cok guzel
sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

sevgiler
nino

Neslihan dedi ki...

Binnurcum, sevdiklerinle birlikte, yeni ve mutlu başlangıçların olduğu sağlıkla, huzurla, sevgiyle geçecek bir yeniyıl dilerim
Sevgilerimle

Not: senin için başlamış bile yenilikler:)

Adsız dedi ki...

binnur merhaba.bende kitabını aldım ve başucu kitaplarımdan.çok beğendim.ellerine yürepğine sağlık ve 2.kitap çok heyecan verici sahiden de.ben de nacizane yeni açtığım blogumda bir bulgur ekmeği tarifi yayınladım.yalnız resim blog açılmadan önce çekildiği için iyi değil.yakın zamanda tekrar deneyip fotoğrafıyla beraber göndereyim sana istersen..kolay gelsin.sevgiler..

burcu'nun mutfagi dedi ki...

merhabalar,
ben ve annem evde ekmek yapmaya meraklıyız benimde bazı tariflerim var ama henüz kimilerin resimleri yok kimilerinide daha yazmdım en yakın zamanda sizlerle paylaşmak isterim.. sitemde geçenlerd eyapmış olduğum pita ekmeğinin tarifi var oda harika oldu arzu ederseniz bakabilirsiniz... kendim gibi evde ekmek yapmayı seven biriyle tanışmak bir zevkti... teşekkürler

Unknown dedi ki...

ümraniye evden eve nakliyat
ataşehir evden eve nakliyat
kadıköy evden eve nakliyat

şehirler arası nakliyat dedi ki...

çok başarılı olmuş bravoo

ümraniye evden eve nakliyat dedi ki...

Ümraniye evden eve nakliyat

evden eve nakliyat dedi ki...

evden eve nakliyat