Pazar, Şubat 24, 2008

Meyve Şekerlemeli Hafif K/ekmek

Bilmiyorsunuz tabi, fotoğraf makinemi kızım kırdı.

Benim onun fotoğrafını çekerken başvurduğum bir ses efektini yaparken, yani PİSİ PİSİ diyip telefonda konuşmakta olan annesini kendine döndürmeye çalışırken makine birden elinden kaydı minik Nehir'in ve önce yeri, sonra da "tahtalı köy"ü boyladı.

Nehir kendi şuncağızlık boyunun yüksekliğinden düşürmüş olsaydı benim emektarı bir şey olmayacaktı ama onun o anda mutfaktaki yüksek bar taburelerinde oturuyor olması işi bozdu, anası fotoğraf makinesiz kaldı.

Bu kötü durum sayfa ziyaretçilerine de yansıdı tabi :)
Günlerdir hiç ekmek koyamıyorum siteye. Hoş makinem olsa da baya zamandır ağırdan alıyordum, ve bunun nedenlerini bir o post'ta bir bu post'ta anlatıp duruyordum. Bildiginiz gibi nedenlerden biri çalışma hayatına geri dönmüş olmam, ikincisi de çalışma zamanlarından arta kalan zamanlarda ikinci kitabı bitirmeye uğraşıyor olmam. Bu sefer ki kitap direk ekmek makinesi severlerle ilgili değil ama gerçekten birinci kitabımdan da çok severek "dünyaya getirmeye" çalıştığım bir çalışma... Sona doğru yaklaşıyorum (yaklaşıyoruz aslında. Bir de sevgili ortakla) Bu yüzden beni mazur görüp sayfa arşivindeki ekmeklerle idare etmeye çalıştığınız için sizlere çok teşekkür ederim.

Sırada aktarlardan satın alabileceğiniz kuru meyve parçaları ile şenlenen bir ekmek var.

Malzemeler:
1 ¼ kap süt (Oda Sıcaklığında)
1 yumurta (Oda Sıcaklığında)
3 kaşık zeytinyağı (ya da tereyağı )
4 kaşık toz şeker - daha çok tat istiyorsanız miktarı biraz daha artırın derim.
1 kaşık pekmez
3/4 çay kaşığı tuz
3 + ¾ kap un
İki kaşık mısır unu
İki kaşık irmik
2 ½ çay kaşığı instant maya

Makinenin bip sesinden sonra:
4 yemek kaşığı kuru üzüm 4 yemek kaşığı minik doğranmış meyve şekerlemesi
2 tutam anason (tercihe bağlı)

Temel Ekmek ayarında, büyük somun.

Ekmeğinizi deneyip hoş bir resmini çekerseniz, göndermeniz halinde yukarıdaki meyve şekerlemeleri resmi yerinde sizlerden birinin ekmeği yer alabilir, ne de güzel olur :)
Sevgilerimle....
Not: Sevgili Hamire Elif Tanrıverdi'den gelen fotoğrafı yayınlıyorum. Hamire Hanım'a çok teşekkürler. Kocaman bir ekmeğe imza atmış. Tarife yaptığı eklemeler de var hamire Hanım'ın. Bunlar 3 kaşık şeker ve 4 kaşık dövülmüş ceviz. Bu değişiklikler ekmeği kendi ağız tatlarına uydurmak maksatlıymış, ve sonuçtan çok memnun kalmışlar.

11 yorum:

NiNo dedi ki...

gecmis olsun :(

Adsız dedi ki...

Binnur hn,
fotoğraf makineniz için geçmiş olsun...
2 gün önce de size yorum bırakmıştım ama, yayınlandığını göremeyince acaba başaramadım mı diye düşündüğüm için yeniden yazıyorum, belki de gerçekten becerememiştim...
tarifte '4 yemek kaşığı kuru üzüm' e ilaveten mi '4 yemek kaşığı minik doğranmış meyve şekerlemesi' kullanılacak; yoksa 'veya' mı demek istemiştiniz?
bu konuda aydınlanabilirsem, tarifinizi uygulayıp, fotoğrafınızı göndereceğim.
sevgiler,
Hamire Elif Tanrıverdi

Binnur A. Ö. dedi ki...

Sevgili H. Elif Hanım

her ikisinden de koyuyorsunuz.
BU ekmek boyle karısık renklerin eklendigi bir ekmek
aslında isterseniz biraz daha bile fazla koyarsınız hamurun kaldırdıgınca...
Bu arada ekmek resmi icin cok tesekkur ederim, harikasınız.
Daha gondermeden ediyorum cunku iyi niyetiniz icin tesekkur etmek istedim.

Bir baska notum su ki yeni foto mak. geldi.
Hepsi buradacom'dan cok iyi ozelliklerde ve indirime girmis bir makine siparis ettim.

Ama siz yine de bu ekmegi yaparsanız fotosunu gonderin olur mu..
sevgilerimle.

Adsız dedi ki...

Binnur hn,
ekmeğinizi denedim, ama şeker miktarını +3 kaşık olarak uyguladım ve ilaveten 4 kaşık dövülmüş ceviz ilave ettim eşim tatlı sevdiği ve daha çok kek tarzında olması için...biz bayıldık...fotoğraflarını size 02 Mart Pazar günü mail attım ve günlerdir büyük bir hevesle bekliyorum ancak sayfanızda bir değişiklik olmayınca da üzüntümü da paylaşmak istedim...
Sevgiler,
Hamire Elif Tanrıverdi

Binnur A. Ö. dedi ki...

sevgili Hamire hanım,
ne deseniz haklısınız.
hangi resmi koyacagımı bile sectim
bir kac kere de blogger'a girdim koymak icin ama hep bir seyler girdi araya kaldı.
tesekkur bile edemedim degil mi
kusura bakmayın
simdi de törene yetismek icin cıkmam gerekiyor
sadce ozur ve tesekkur yazacak vaktim var
aksama resminizi koyacam insallah
ellerinize saglık
sevgilerimle..

NiNo dedi ki...

kadinlar gunun kutlu olsun
yeni adresim
http://ninomutfakta.blogspot.com/

Adsız dedi ki...

Sevgili Binnur,size daha önce mail atmıştım.Dediğim gibi meyve şekerlemeli ekmeği denedim.Güzel oldu ama ortası biraz çöktü.Çok şekerli tatlardan hoşlanmayanlar için ideal bir tada sahip...Yalnız ben kuru üzüm yerine kıyılmış kuru kayısı koydum.Meyve şekerlemelerinin sadece kırmızı olanları görülüyor kesilince.Tüm tariflerinizi güvenle yapabileceğime inanıyorum.Saygılar.

Binnur A. Ö. dedi ki...

Şenya Hanım merhabalar,
mailinizi yeni farkettim, tesekkur ederim ilginize ve resimlere.
BU arada çökmenin nedeni muhtemelen kuru kayısı. Kayısılar sülfür ile kurutulur ve sülfür kabarmada negatif etki yapar. BUndan sonra kyısı kullanmak istediginizde günkurusu denen güneste kurutulan kayısı tercih ederseniz sonu daha iyi olacaktır.
sevgilerimle

fuat dedi ki...

cok güzel olmuş
www.sehirlerarasinakliyat34.com
van şehirlerarası akliyat

İZMIR EVDEN EVE NAKLİYAT ATASUN EV TAŞIMA dedi ki...

evden eve nakliyat
İzmir Evden Eve Nakliyat
Buca evden eve nakliyat
Karşıyaka Evden Eve Nakliyat
Bornova evden eve nakliyat
evden eve nakliyat
Parça eşya nakliyat
İzmir evden eve nakliyat
İzmir Kiralık Asansör

tavsiye edilen ev taşıma firmaları
çeşme ev taşıma
çeşme evden eve
şehirlerarası nakliyat
İzmir evden eve nakliye
ucuz ev taşıma
evden eve uygun fiyat
şehir içi ev taşıma
sigortalı ev taşıma İzmir
en iyi nakliyat İzmir
güvenilir ev taşıma
asansörlü ev taşıma
asansör kiralama
asansörlü ev taşıma
Balçova ev taşıma
bayraklı ev taşıma
Bergama evden eve
Bornova ev taşıma
Bornova asansörlü ev taşıma
Bornova asansörlü taşıma
Bornova en uygun ev taşıma
Bornova ev taşıma
Bornova evden eve nakliyat
Bornova evden eve taşıma
Buca asansörlü ev taşıma
Buca ev taşıma
Buca ev taşıma fiyatları
Buca evden eve
Buca ev taşıma
en iyi nakliyat firması
ev taşıma
ev taşıma Bergama
ev taşıma İzmir
ev taşıma Konak
İzmir ev taşıma
evden eve Buca
Buca ev taşıma fiyatları
Bornova ev taşıma
Bornova evden eve
Evden eve Balçova
evden eve Bayraklı
Bornova, evden eve
Karşıyaka evden eve
Gaziemir ev taşıma
Gaziemir evden eve nakliyat
İzmir evden eve
İzmir evden eve nakliyat
Karşıyaka asansörlü ev taşıma
Karşıyaka ev taşıma
kiralık asansör İzmir
konak evden eve taşıma
Konak nakliye
Menderes ev taşıma
nakliyat
nakliye
Narlıdere evden eve
sigortalı ev taşıma
sigortalı evden eve
Evden Eve Nakliyat
Ev Taşıma
Evden eve Taşıma
Şehirler arası nakliyat
Asansörlü ev taşıma

Alex Warn dedi ki...

So Yummy I must say Coz I tried this New Trends Recipe.